انس طلا به کانال ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد

به دنبال اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر کاستن از برنامه خرید ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه از اواخر 2013 قیمت جهانی طلا به کانال 1200 دلاری سقوط کرد.به دنبال اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر کاستن از برنامه خرید ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه از اواخر 2013 قیمت جهانی طلا به کانال 1200 دلاری سقوط کرد و در معاملات روز جمعه هر اونس طلا به 1291.9 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از رویترز، پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد که اواخر امسال سیاست محرک اقتصادی خود را کاهش خواهد داد قیمت طلا به پایین ترین میزان در سه سال گذشته رسید.

قیمت طلا که در طی هفته جاری نزدیک به 9 درصد کاهش را تجربه کرده‌ و طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بیش از 70 دلار در هر اونس کاهش یافته بود در معاملات روز جمعه 6 دلار از کاهش قیمت خود را جبران کرد و به 1291.9 دلار در هر اونس رسید.

بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه گفت، با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا در وضعیت ترمیمی مناسبی قرار دارد، بانک مرکزی این کشور برنامه 85 میلیارد دلاری ماهیانه خرید اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد.

جویس لیو، تحلیلگر امور اقتصادی در سنگاپور گفت: «آنچه در بازار حاکم است حالتی از عادی سازی و بازگشت به حالت پیش از اعمال سیاست محرک اقتصادی است.» وی افزود: «از زمان آغاز طرح محرک اقتصادی در سال 2009، به رغم اینکه عوامل ریشه ای چنین افزایشی را توجیه نمی کند، بازارها جهش داشته است.»

قیمت طلا پیشتر به 1269 دلار رسیده بود که کمترین سطح قیمت از سپتامبر 2010 بود و سطحی بود که نشان دهنده بیشترین کاهش هفتگی در 30 سال اخیر بود.

طلا پس از 12 سال رشد پی در پی، از ابتدای امسال 24 درصد ارزش خود را از دست داده است.
تحلیلگران معتقدند، طلا از نظر فنی در بستری ضعیف قرار گرفته و تا پیش از جلب حمایت مجدد، قیمت آن به زیر 1200 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

همچنین بر اساس این گزارش، کاهش قیمت طلا می تواند موجب جهش در تقاضای فیزیکی طلا از جانب مشتریان هندی و چینی شود که اخیرا در سکون به سر می برده اند.

با این حال، لیو گفت، تقاضای فیزیکی به اندازه ماه آوریل، یعنی زمانی که قیمت طلا در طی دو روز به کمترین میزان در 30 سال گذشته رسید، افزایش نخواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =