ثبت بدترین عملکرد قیمت جهانی طلا از سال ۱۹۶۸ تاکنون

با ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت این فلز گرانبها در سه ماه دوم 2013 میلادی بدترین عملکرد خود را از سال 1968 میلادی ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا و به گزارش  بلومبرگ؛ قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح خود از سپتامبر 2010 میلادی رسیده است. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در خصوص وضعیت آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا بار دیگر با افت 2.6 درصدی روبرو شده و به کمتر از 1244 دلار در هر اونس رسیده که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2010 میلادی به شمار می رود.

بر این اساس، قیمت طلا از ابتدای آوریل تاکنون 22 درصد کاهش داشته است. تازه ترین آمارهای اقتصادی در آمریکا نشانگر بهبود نسبی وضعیت بخش مسکن و هزینه های مصرفی بخش خصوصی است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است. موسسات مالی بین المللی مثل مورگان استنلی و کردیت سوییس نیز در تازه ترین گزارش های خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا را کاهش داده اند.

موسسه مورگان استنلی پیش بینی کرده است که میانگین قیمت طلا امسال به کمتر از 1409 دلار خواهد رسید و موسسه کردیت سوییس نیز این رقم را 1150 دلار اعلام کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. علی علاقبند می گوید

    سلام لطفا ارسال فرمایید

ارسال یک پاسخ

8  +    =  17