سقوط قیمت طلا به کمترین حد ۳سال اخیر

به‌دنبال انتشار اطلاعات امیدوارکننده از بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا قیمت طلا در بازار جهانی با 23 دلار کاهش به 1251 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین رقم طی 3 سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک قیمت جهانی طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی باز هم کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی 3 سال گذشته رسید. 

تحت تأثیر انتشار اطلاعات در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا قیمت هر اونس طلا در روز چهارشنبه با 23 دلار کاهش نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 1251 دلار رسید. 

دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد اعتماد مصرف کننده در این کشور طی ماه ژوئن بیش از انتظارات افزایش یافته و به بالاترین سطح طی 5 سال گذشته رسیده است. این در حالی است که اظهارات مقامات فدرال رزرو در مورد توقف سیاست محرک اقتصادی از اواسط سال 2014 باعث سقوط 120 دلاری قیمت طلا در هفته گذشته شده بود. 

بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با بحران اقتصادی این کشور هر ماه 85 میلیارد دلار از اوراق قرضه شرکت‌های بحران‌زده این کشور را خریداری می‌کند که با انتشار آمار امیدوارکننده از وضعیت اقتصادی این کشور به‌فکر کاهش سطح این خرید است. 

قیمت جهانی طلا طی یک ماه گذشته 145 دلار و در یک سال گذشته 325 دلار در هر اونس کاهش یافته است. 

به‌عقیده کارشناسان بازار عدم افزایش تقاضا به سقوط قیمت طلا طی روزهای گذشته دامن زده است. در حالی که اواسط ماه آوریل با سقوط قیمت طلا تقاضا برای این فلز در آسیا به‌شدت افزایش یافت و 12 درصد از افت قیمت طلا جبران شد اما در روزهای اخیر با وجود افت قیمت‌ها تقاضا افزایش چندانی نیافته است. 

سپری شدن فصل خرید در آسیا و انتظار خریداران برای به ثبات رسیدن قیمت‌ها از جمله دلایل عدم رشد تقاضا عنوان شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  42