کدام آنتی‌ویروس بهتر است؟

تمام کامپیوترهایی که به شبکه‌ی جهانی وب متصل هستند برای جلوگیری از نفوذ مهاجمان به نرم‌افزارهای امنیتی نیاز دارند تا بتوانند در مقابل این حملات ایستادگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از ایسنا امروز حملات بسیاری به کاربران در دنیای مجازی می‌شود و برای جلوگیری از این حملات کاربران نیازمند نرم‌افزارهای قدرتمند امنیتی هستند که نام بهترین آنها به ترتیب در زیر آمده است.

در صدر جدول نام آنتی ویروس نورتون 2013 به چشم می‌خورد. این نرم‌افزار به خوبی می‌تواند در مقابل هرزنامه واکنش نشان دهد و به خوبی فایل‌های دریافتی از اینترنت که به ویروس آلوده هستند را شناسایی کند. قیمت این آنتی‌ویروس در مقایسه با سایر رقبا پایین‌تر است.

مقام دوم متعلق به آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر است. این آنتی‌ویروس از نقل و انتقالات بانکی به خوبی محافظت و فایل‌های آلوده را به سادگی شناسایی می‌کند. شاید بتوان تنها ایراد این نرم‌افزار را طولانی کردن زمان پاکسازی سیستم دانست.

سایت PCMAG مقام سوم را به Webroot SecureAnywhere 2013 اهدا کرده است. سرعت این نرم‌افزار در اسکن کردن کامپیوتر بسیار بالا است و توانایی شناسایی فایل‌های آلوده در میل هم از دیگر نقاط مثبت آن است. از نقاط ضعف این آنتی ویروس می‌توان به متوسط بودن تشخیص صفحات تقلبی ملقب به فیشینگ اشاره کرد.

رتبه چهارم را آنتی‌ویروس روسی کسپراسکی به خود اختصاص داده است. نصب آسان این آنتی‌ویروس و تشخیص صفحات فیشینگ از نقاط مثبت آن به شمار می‌رود. اسکن‌های چند باره‌ی این نرم‌افزار سبب طولانی شدن فرآیند تشخیص ویروس می‌شود.

همچنین در رتبه‌ی پنجم 2013 Trend Micro Titanium قرار گرفته است. این نرم‌افزار به خوبی می‌تواند فایل‌های آلوده را بلوک کند و فیلتر اسپم آن از ورود هرزنامه به میل کاربر جلوگیری خواهد کرد. یکی از مشکلات این نرم‌افزار شناسایی فایل‌های پاک به جای فایل‌های آلوده است.

نباید این نکته را از قلم انداخت که اگرچه کرک شده‌ی این آنتی‌ویروس‌ها در بازار موجود هستند اما بهتر است برای سهولت در کار و بالا بردن امنیت سیستم از نسخه‌ی اصلی آن‌ها استفاده شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  7  =