قیمت جهانی طلا چقدر دیگر کاهش خواهد یافت؟

در حالی که روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد سئوال اصلی این است که قیمت طلا تا چه زمانی به سیر نزولی خود ادامه می دهد؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اینترنتی زاکس گزارش داد: افزایش ارزش دلار و بهبود عملکرد بازارهای سهام تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا و در نتیجه کاهش قیمت این فلز گرانبها داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در 12 سال گذشته به طور متوالی افزایش داشته است.

بر این اساس قیمت طلا اکنون به کمترین حد خود در سه سال اخیر رسیده و سئوال اساسی این است که قیمت طلا چقدر دیگر کاهش خواهد یافت؟ افت قیمت طلا در سه ماه دوم 2013 میلادی از سال 1920 میلادی تاکنون بی سابقه است.

به نظر می رسد نگرانی های بین المللی در خصوص وضعیت تقاضای طلا در بازارهای هند و چین نیز موجب کاهش بیشتر قیمت آن در کوتاه مدت شود. هند تدابیر ویژه ای برای کاهش واردات طلا اتخاذ کرده است. کاهش رشد اقتصادی چین نیز تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا و قیمت آن خواهد داشت.

به گزارش طلا، بررسی عملکرد شش ماه اخیر بازارهای جهانی نشان می دهد سود سهام در بازار مالی آمریکا در این مدت 13.1 درصد بوده و این در حالی است که قیمت طلا بیش از 25 درصد کاهش داشته و شرکت های فعال در زمینه تولید طلا نیز در این مدت بیش از 49 درصد زیان دیده اند.

اگر سرمایه گذاران بین المللی همچنان تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در بازار سهام و اوراق قرضه داشته باشند، این مساله به معنای ادامه روند نزولی قیمت طلا خواهد بود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  10