۱۰ برند برتر خاورمیانه را بشناسید

خطوط هواپیمایی Emirates به عنوان ارزشمندترین برند در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته شد اما برندهای فعال در صنعت تله کام بقیه نه جایگاه دیگر 10 برند برتر منطقه از دیدگاه سایت مشاوره برند Brand Finance را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک برند Emirates، از امارات متحده عربی، با ارزش 4.1 میلیارد دلار در سال 2013 قابلیت حفظ جایگاه نخست از سال گذشته را دارد.

چهار شرکت تله کام چهار رتبه بعدی این فهرست را به دست آوردند که شامل Etisalat (امارات متحده عربی)، STC (عربستان سعودی)، Qtel (قطر) و Mobily (عربستان سعودی) می‌شوند. در کنار آن‌ها Zain (کویت) نیز در رتبه نهم ایستاد. ترکیب ارزش آن‌ها در کنار هم 13.1 میلیارد دلار بود که 59% از ارزش ده برند برتر را تشکیل می‌دهد.
برای اولین بار، یک برند تولیدکننده مواد غذایی در میان ده برند برتر جای گرفت و ارزش برند Almarai (تولید کننده محصولات لبنی در عربستان سعودی) با 60% رشد به 1.5 میلیارد دلار رسیده و رتبه آن را از جایگاه دوازدهم به جایگاه ششم در رده‌بندی‌های مختلف ارتقا داد.
دو بانک یکی بانک QNB قطر با ارزش 1.3 و دیگری بانک الراجحی عربستان سعودی با ارزش 1.2 میلیارد دلار رده‌های هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند.

بسیاری از بانک‌های فعال در خاورمیانه شاهد کاهش ارزش برند خود در سال گذشته بودند اما 26 برند از 50 نام برتر ار صنعت بانکداری هستند.
جایگاه دهم نیز به یک شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی، Industries Qatar، به ارزش 1.1 میلیارد دلار تعلق گرفت.
به طور کلی 29 نام از 50 برند موجود در این فهرست از امارات متحده عربی و عربستان سعودی بوده و 70 درصد از کل ارزش برندها در خاورمیانه را تشکیل می‌دهند.
فعالیت‌های بازاریابی برجسته و بودجه‌های کلان بازاریابی در حال حاضر رشد ارگانیک برندهای حاضر در منطقه خلیج فارس را موجب می‌شوند.

در سال آینده انتظار می‌رود که رشد بیشتری در تعداد برندهای غربی خریداری شده رخ داده و در کنار آن شاهد رشد ارگانیک قابل توجه برندهای خانگی باشیم.
برندهای جهانی، سرمایه‌گذاران ثروتمند منطقه و صندوق‌های مالی مستقل به همه از خرده‌فروشان گرفته تا باشگاه‌های فوتبال پول تزریق کرده‌اند که می‌توان به برند دنیای مد Harrods، Shell، بانکداری شخصی Barclays، شرکت ارائه دهنده خدمات مالی Amex (American Express)، فروشگاه اینترنتی Sainsbury's، پاری سن ژرمن و منچستر سیتی اشاره نمود.

www.warc.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  1  =  3