سرنوشت مبهم ۳۲ خدمت بیمه ای جدید

تولد شرکتهای بیمه ای بخش خصوصی با تنوع خدمات بیمه ای همراه بود ولی چشم انداز موفقیت خدمات جدید هنوز مبهم است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکبه نقل از خبر انلاین با ورود بیمه های خصوصی به کشور امید به افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نهایت ظهور بیمه های جدید برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه افزایش پیدا کرد .

نگاهی به طرح‌های ارسالی بیمه‌های دولتی و خصوصی به بیمه مرکزی برای اخذ مجوز نشان می دهد که از سال 1380 که بحث تولد بیمه های خصوصی مطرح شد تا سال 82 که این شرکت ها شروع به کار کردند یه نیازهای جدید بیمه ای توجه شایانی شده به گونه ای که در سال 84 شرکت‌های خصوصی سینا و کارآفرین به ترتیب مجوز طرح های بیمه حق الوکاله اشخاص و طرح بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین و مسئولین معدن را از بیمه مرکزی دریافت کردند.

در سال 1385 رقابت در بازار بیمه های خصوصی فشرده شد و بیمه های سینا و دی برای طرح‌های تقریبا مشابه بیمه نوزادان و بیمه سلامت نوزادان از بیمه مرکزی مجوز دریافت کردند. بیمه سینا در همین سال برای طرح بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان و بیمه توسعه برای طرح بیمه عیوب اساسی پنهان سازه‌های غیر صنعتی از بیمه مرکزی مجوز گرفت .

در مجموع شرکت‌های بیمه از سال 87 تا شهریور سال 1391 شرکت های بیمه بالغ بر 61 طرح بیمه‌ای برای بیمه مرکزی ارسال داشتند که از این تعداد 20 طرح موفق به دریافت مجوز شده‌اند. لازم به ذکر است که بیمه مرکزی از سال 84 تا 86 نیز برای 12 طرح بیمه ای مجوز صادر کرده است و در مجموع از سال 84 تا شهریور 91 بالغ بر 32 طرح از بیمه مرکزی مجوز دریافت کرده‌اند .

 هم اکنون 20شرکت خصوصی و یک شرکت دولتی در صنعت بیمه کشور فعالیت می‌کند که البته همه ی شرکت‌ها در صنعت بیمه با هم متولد نشده اند .

در 6 ماهه اول سال گذشته تنها طرح بیمه نشر کتاب بیمه ایران موفق به دریافت مجوز شده است . بر اساس اعلام سایت رسمی بیمه مرکزی در سال 90 نیز طرح های بیمه بهداشت و درمان دام های کوچک متعلق به بیمه دانا ، طرح بیمه سرطان بیمه البرز ،طرح بیمه مسافرتی بیمه سامان و طرح بیمه مسئولیت هیات مدیره ساختمان بیمه ملت از جمله طرح‌هایی است که موفق به دریافت مجوز شده است .

بیمه البرز در سال 89 نیز برای طرح های هزینه ابطال بلیط هواپیما و بیمه نازایی و ناباروری در زوجین موفق به دریافت مجوز شد و در همین سال بیمه درمان مسافران ورودی به کشور توسط بیمه ایران و بیمه نوسانات نرخ ارز بیمه معلم مجوز دریافت کرد . در سال 88 بیمه ایران 6 طرح جدید به بیمه مرکزی فرستاد و برای و برای 3 طرح بیمه حوادث و عدم النفع رانندگان، مسئولیت مدنی سازمان انتقال خون در مقابل گیرندگان خون و بیمه های مسئولیت مدنی کالاهای همراه مسافر مجوز گرفت . در همین سال طرح‌های بیمه اسناد و مدارک سینا ،بیمه حوادث دوربین عکاسی بیمه کارآفرین و بیمه اعتبار فروش اقساطی بیمه ملت موفق به دریافت مجوز شدند .

بیمه ایران که سال ها است نیمی از سهم بازار بیمه ای کشور را در اختیار دارد در سال 87 نیز موفق به دریافت مجوز طرح های بیمه حوادث و عدم النفع رانندگان،مسئولیت حرفه‌ای دامپزشکان و حوادث ناشی از گاز شهری از بیمه مرکزی شد در همین سال بیمه مرکزی برای بیمه های کارآفرین و آسیا نیز 2 مجوز برای طرح‌های به ترتیب آتش سوزی منازل مسکونی و بیمه درمان انفرادی صادر کرد.

بازار بیمه شتر مرغ در سال 86 داغ می‌شود به گونه ای که بیمه های البرز و سینا برای این طرح مجوز دریافت می کنند. مجوز مسئولیت حرفه ای دامپزشکان نیز برای بیمه دانا صادر می‌شود طرحی که به بیمه ایران نیز مجوز صدورش در سال 87 اعطا شد.

براساس آمارهای بیمه مرکزی 4 طرح بیمه ای در سال 91 در انتظار دریافت مجوز هستند این طرح های از سوی شرکت های توسعه ،‌ملت ،میهن و سامان ارائه شده ااست . 14 طرح بیمه ای نیز در سال 90 بری دریافت مجوز به بیمه مرکزی ارسال شده است.

این در شرایطی است که همچنان آینده این خدمات مثل سابقون آنها مبهم است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  56  =  65