انتقال تمام پرواز‌های حج تمتع به فرودگاه امام (ره) از ۱۹ شهریورماه

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از 19شهریور ماه امسال تمامی پرواز‌های حج تمتع از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) منتقل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک خلبان حمیدرضا پهلوانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: عملیات اعزام زائران به حج تمتع امسال از 23 شهریورماه برابر با 8 ذی القعده آغاز می شود و براساس برنامه ریزیها و هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد جابه جایی تمامی زائران بیت الله الحرام از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت اسمی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) بالغ بر 6میلیون نفر است، جابه جایی 25هزار زائر ایرانی بیت الله الحرام از این فرودگاه با مشکلی مواجه نخواهد شد. از این پس تنها پروازهای داخلی، VIP و پروازهای خاص خارجی (مجوز سازمان هواپیمایی کشوری) از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام می شود.

وی با بیان اینکه اولین گروه پروازی عملیات حج در تاریخ 19 شهریور ماه اعزام خواهد شد، تصریح کرد: به همین منظور انتقال پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) در تاریخ 19 شهریورماه جاری انجام خواهد شد.

خلبان پهلوانی خاطرنشان کرد: از آنجا که تجمیع پروازهای زیارتی و سیاحتی در فرودگاه حضرت امام (ره) موجب صرفه جویی در زمان و قدرت مانور شرکت ها در بهره برداری از هواپیما می شود انتقال پروازهای حج تمتع مورد استقبال جدی شرکت های هواپیمایی قرار گرفت.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت های هواپیمایی که در امر جابه جایی حجاج فعالیت دارند خواستار شد؛ نسبت به جایگزینی هواپیمای پشتیبانی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند و ضمن هماهنگی لازم با سایر ارگانهای ذیربط به ویژه فرودگاه حضرت امام (ره)، برنامه ریزی دقیق و منسجم جهت انجام پروازها به نحو شایسته و با کمترین تاخیر و ایستایی مسافر اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دستگاههای ذیربط خواستار هماهنگی های لازم جهت تسریع در امر کنترل گذرنامه، ایجاد هماهنگی لازم در خصوص بار حجاج با کمترین زمان ایستایی و پیش بینی افزایش نیروی انسانی در فرودگاه، برنامه ریزی دقیق در خصوص فراهم آوردن بسترهای لازم جهت انتقال پروازها همچنین آماده سازی پارکینگ هواپیماها و ترمینال حج شد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه در امر انتقال و جابه جایی پروازها، سازمان ها و ارگانهای متعددی شرکت دارند لازم است با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت خدمت رسانی بهینه و مطلوب و به موقع ضمن انجام تمامی تمهیدات و اقدامات لازم، اطلاع رسانی در هر بخش با دقت به مبادی ذیربط صورت پذیرد.

خلبان پهلوانی در پایان از شرکت های هواپیمایی و دستگاههای ذیربط خواستار بازدید میدانی و برگزاری جلسات هماهنگی فی مابین واحدها یا دستگاههای ذیربط جهت پیشبرد امور و رفع موانع و مشکلات احتمالی در انتقال پروازها شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −  70  =