فرهنگ اساس اتخاذ استراتژی در شرکت های بیمه است

درحال حاضر در بخش بیمه به وضعیت مطلوب نرسیدیم و این موضوع همیشه دغدغه مسئولان بوده و باید تلاش مضاعفی انجام گیرد/فرهنگ بیمهدر واقع زیربنای تمام اقدامات شرکت های بیمه محسوب میشود و باید بستری برای شناخت و آگاهی مردم نسبت به بیمه فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز،سمینار توسعه فرهنگ بیمه از نگاه فعالان بیمه شنبه مورخ 15 تیرماه 1392 ساعت 8 الی 13 در بیمه مرکزی برگزار شد.

در ابتدا  دبیر علمی سمینار دکتر آقا جری در خصوص ارتقا سطح کمی و کیفی بیمه گفت: بحث "فرهنگ بیمه" مهم است که در واقع زیربنای تمام اقدامات شرکت های بیمه محسوب میشود و باید بستری برای شناخت و آگاهی مردم نسبت به بیمه فراهم شود.

 وی افزود: درحال حاضر در بخش بیمه به وضعیت مطلوب نرسیدیم و این موضوع همیشه دغدغه مسئولان بوده و باید تلاش مضاعفی انجام گیرد.

وضعیت فعلی فرهنگ بیمه

دکتر صفاریان از اساتید پژوهشکده بیمه در توصیف شرایط فعلی بیمه ها در خانواده و چگونگی نهادینه کردن فرهنگ آن گفت: میتوان با آگاه سازی افراد و بازاریابی مناسب و البته حمایت کافی بیمه مرکزی( که منجر به صعودی شدن رشد حق بیمه و ضریب نفوذ آن در ایران شده است); به جایگاه مناسبی از لحاظ آگاهی افراد از فواید بیمه رسید.

راهکارهای توسعه فرهنگ بیمه

دکتر ابراهیم پور معاون بازاریابی و فروش بیمه ملت پس از ارائه تعریف از بیمه و فرهنگ آن در خصوص راهکارهای توسعه فرهنگ بیمه تصریح کرد: مدیریت بیمه و امکان تغییر و دگرگونی در عناصر فرهنگی جهت دستیابی به اهداف پیش بینی شده ضروری است.این دو واژه کلیدی یعنی "مدیریت" و "فرهنگ" نقش کلیدی در توسعه بیمه دارند.

گفتنی است این سمینار از سوی پایگاه خبری ریسک نیوز در محل سالن اجتماعات بیمه مرکزی برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  54