قیمت نفت و طلا در بازار جهانی کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با کاهش 4 دلاری نسبت به روز گذشته به 1276 دلار در هر اونس رسید و هر بشکه نفت با 12 سنت کاهش در برابر 107.61 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از آسوشیتد پرس، پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی که نشان داد عرضه نفت در سال آینده بر تقاضا پیشی خواهد گرفت، قیمت نفت امروز اندکی کاهش یافت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در بازار نیویورک برای تحویل در ماه آگوست با 19 سنت کاهش به 104 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز پنجشنبه نیز با 1 دلار و 61 سنت کاهش به 104 دلار و 91 سنت رسیده بود.

قیمت نفت در روزهای گذشته به دلیل کاهش قابل توجه عرضه نفت و بنزین آمریکا افزایش یافته بود، اما با پیش بینی های آژانس بین المللی انرژی روند افزایشی آن که به بالاترین سطح در 16 ماه گذشته رسیده بود متوقف شد.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد که رشد عرضه نفت منجر به افزایش عرضه روزانه 1.3 میلیون بشکه ای نفت در سال 2014 شود، در حالی که بر اساس پیش بینی ها تقاضای جهانی در سال آینده تنها 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

آژانس در گزارش ماهیانه خود از بازار نفت گفت: «رشد عرضه کشورهای غیر عضو اوپک با تداوم روند فعلی، سال آینده به رکورد بیشترین میزان در طی 20 سال گذشته خواهد رسید… این در حالی است که پیش بینی می شود که رشد تقاضا نیز ادامه یابد…اما این افزایش تقاضا همچنان کمتر از میزان پیش بینی ها از رشد عرضه کشورهای غیر عضو اوپک است.»
قیمت نفت برنت نیز امروز با 12 سنت کاهش به 107 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید.

در بازار فلزات گرانبها نیز قیمت طلا با کاهش 4 دلاری نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 1276 دلار در هر اونس رسید. این در حالی است که قیمت طلا طی روز گذشته تحت تاثیر اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته و به بالای 1280 دلار در هر اونس رسیده بود.
بن برنانکه رئیس فدرال رزرو آمریکا روز گذشته خواستار تداوم سیاست محرک اقتصادی این بانک شد. انتشار برخی اخبار در مورد احتمال توقف این سیاست سرمایه گذاران بازار طلا را نگران کرده بود. قیمت طلا در این هفته تاکنون 4.8 درصد رشد داشته است.
بن برنانکه پیش از این اعلام کرده بود که در صورت ادامه روند بهبود اقتصاد آمریکا سیاست خرید اوراق قرضه فدرال رزرو کاهش خواهد یافت. تحت تاثیر این اظهارات قیمت طلا در سه ماهه قبلی 23 درصد کاهش یافت. اما وی این هفته گفت: «(تداوم) سیاست محرک پولی برای آینده ای قابل پیش بینی چیزی است که ما نیاز داریم.»

صورت مذاکرات نشست ماه ژوئن مسئولان فدرال رزرو نیز نشان داد که مقامات خواهان مشاهده نشانه های بیشتری حاکی از بهبود ایجاد فرصت های شغلی در آمریکا قبل از کاهش سیاست خرید اوراق قرضه هستند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  1