اجاره بها در آپارتمان های کمتر از ۶۰ متر

با گذشت 23 روز از تابستان، اجاره با نرخهای سرسام آوری تعیین می شود و نوسان نرخ در دیگر بازارها تاثیری را در این بخش نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، وضعیت اجاره بها با گذشت حدود 23 روز از فصل تابستان همچنان در نقطه اوج قرار دارد و کاهش چندانی نداشته است، به همین جهت فعالان بازار مسکن معتقدند رکود تورمی دیگر بازارهای سرمایه ای اجازه کاهش قیمت را در این بخش نمی دهد.

در واقع نوسان قیمت در دیگر بازارها از جمله ارز، نوعی رکود را در بخش مسکن بوجود آورده است که به دلیل ارتباط مستقیم میان این بازارها نرخ اجاره نه تنها کاهشی نداشته است بلکه با بهای سرسام آوری تعیین می شود این در حالی است که اغلب متقاضیان با کاهش نرخ ارز و سکه به انتظار ارزانی اجاره بها بودند.

اما تفاوتی که میان این بازارها وجود دارد اینست که اغلب مردم متقاضی مستقیم بازار سکه و ارز نیستند اما بطور مستقیم متقاضی بازار مسکن به شمار می روند که همین امر هم فشار اقتصادی بیشتری را به مردم وارد می کند.

در حقیقت مسکن به عنوان یک کالای اساسی در سبد خانوار یکی از نیازهای مهم حدود 22 میلیون خانوار شهری و روستایی به شمار می رود که نیاز به سیاست گذاری صحیح برای کنترل قیمت ها دارد تا نیاز بخش زیادی از متقاضیان پاسخ داده شود. در هر صورت نرخ های بازار اجاره همچنان با افزایش سرسام آوری از زمستان سال گذشته، تعیین می شود و اغلب مستاجران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

اجاره بها در واحدهای کمتر از 60 متر

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، در خیابان دولت واحدی 57 متری و نوساز با پارکینگ و انباری با 70 میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می شود و برای واحدی 56 متری و نوساز در ستارخان، 50 میلیون تومان اجاره و ماهیانه 600 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در شهران یک دستگاه آپارتمان 60 متری نوساز 52 میلیون تومان رهن داده می شود و در میدان رازی برای یک دستگاه آپارتمان 58 متری یکخوابه و نوساز با پارکینگ و انباری، 30 میلیون تومان رهن کامل، در نظر گرفته شده است.

در بلوار فردوس میدان سازمان برنامه یک واحدی 57 متری یک خوابه، با عمر یکساله و تمامی امکانات با 38 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان به اجاره می رسد و برای واحدی 57 متری و نوساز در سهروردی شمالی 50 میلیون تومان رهن و ماهی 600 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

واحدی دو خوابه با مساحت 60 مترمربع و نوساز با پارکینگ و انباری با نرخ 38 میلیون تومان رهن کامل داده می شود و برای یک واحد 65 متری در فردوس شرق، یک خوابه با عمر یکساله 65 میلیون تومان رهن کامل، تعیین شده است.

در پونک خیابان ایران زمین یک واحد 60 متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری و عمر 4 ساله با شرایط 10 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 150 هزار تومان اجاره داده می شود و در جیحون یک واحد 60 متری و دوخوابه با عمر 2 ساله و پارکینگ و انباری با 36 میلون تومان رهن کامل به اجاره می رسد.

یک دستگاه آپارتمان به مساحت 56 متر و دوخوابه با عمر 4 ساله در دامپزشکی 30 میلیون تومان رهن کامل داده می شود و در پونک یک واحد 60 متری نوساز و یک خوابه با انباری با شرایط 63 میلیون تومان به اجاره گذاشته شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  4  =