کنگره آمریکا خواستار تحریم آرژانتین به دلیل بهبود روابط با ایران شد

اعضای کنگره آمریکا از وزیر امور خارجه و دادستان کل این کشور خواستند تا آرژانتین را به دلیل روابط با ایران تحت تحریم قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، اعضای کنگره آمریکا از وزیر امور خارجه و دادستان کل این کشور خواستند تا آرژانتین را به دلیل روابط با ایران تحت تحریم قرار دهد.
اعضای کنگره آمریکا در نامه های جداگانه ای به جان کری، وزیر امور خارجه و اریک هولدر، دادستان کل آمریکا از این دو خواسته اند تا به دلیل برقراری روابط با ایران، دولت آرژانتین را تحت تحریم قرار دهند.
در این دو نامه خاطر نشان شده است که دو کشور ایران و آرژانتین در طی سال های گذشته روابط اقتصادی و دیپلماتیک خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده اند، به نحوی که حجم صادرات کالا از آرژانتین به ایران از سال 2008 تا کنون 1000 درصد رشد داشته است و دو کشور اخیرا در مورد حل اختلاف بر سر پرونده انفجار مقر یهودیان در بوینس آیرس در سال 1994، به توافق رسیده اند.
در نامه ای که روز دهم جولای برای جان کری ارسال شده، آمده است: «برای ما بسیار آزاردهنده است که آرژانتین به مقامات ایران اجازه بدهد تاریخ را مجددا بنگارند و یافته های تحقیقات مفصل قضایی و اعلام جرم مقامات عالیرتبه علیه این کشور در مورد نقش آنان در انفجار آمیا را انکار  کنند.»
در نشست یکی از کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا که روز سه شنبه به منظور بررسی این موضوع برگزار شد، کارشناسان گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا را که در آن اعلام شده بود «تاثیر ایران در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب رو به کاهش است» مورد تردید قرار دادند.
یکی از کارشناسان در این نشست ادعا کرد که از طریق کانال هایی در آرژانتین به عوامل ایران اجازه دسترسی به مناطق آزاد تجاری آمریکای لاتین داده شده است.
گفته می شود ایران یک اتاق بازرگانی برای همکاری بیشتر با دولت آرژانتین در بوینس آیرس ایجاد کرده است.
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا آرژانتین را متهم کردند که به یکی از شاهدان دعوت شده از سوی آنها به نام آلبرتو نیسمان، قاضی ویژه رسیدگی به پرونده آمیا در سال 1994، اجازه نداده است تا برای ادای توضیحات در جلسه کمیته مذکور به واشنگتن سفر کند.
هیچ مقامی از وزارت امور خارجه آمریکا برای ادای توضیحات در این جلسه احضار نشده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  4