تقسیم سود ۱۵ تومانی برای هر سهم بانک کارآفرین

مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق العاده بانک کارآفرین با حضور 64 درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا در این مجمع که به ریاست علی اشرف افخمی، رییس هیات مدیره بانک کارآفرین تشکیل شده بود ابتدا دکتر ولی‌الله سیف گزارش عملکرد سال 91 بانک کارآفرین را ارائه کرد و گفت: در سال گذشته علیرغم تمامی مشکلات موجود ناشی از تحریم‌ها و آثار مترتب آن در اقتصاد کشور مدیریت اجرایی بانک توانست با حمایت‌های هیات مدیره و دیگر همکاران متخصص بر تمامی مشکلات فائق آید.

وی با اشاره به روند فعالیت‌های بانک متبوعش گفت: سرمایه بانک در بدو تاسیس 30 میلیارد ریال بوده که در سال منتهی به 91 به 7.250 میلیارد ریال افزایش یافته است و ترکیب سهامداران بانک نیز در حال حاضر 44 درصد اشخاص حقیقی و 56 درصد اشخاص حقوقی را تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل بانک کارآفرین با بیان این‌که کمیته‌های تخصصی جهت بالا رفتن کیفیت فعالیت بانک تشکیل شده گفت: در این راستا کمیته‌های «شورای مدیران، مدیریت دارایی و بدهی‌های بانک، منابع انسانی و سازمانی، ریسک، بازرسی، اعتباری، حسابرسی، برنامه ریزی، توسعه و ارتباط با مشتریان» را تشکیل داده‌ایم.

سیف با بیان این‌که ما معتقدیم سرمایه اصلی بانک نیروی انسانی آن را تشکیل می دهد گفت: در این راستا از مجموعه نیروی متخصص و با علاقه برای ترکیب نیروی انسانی برخوردار بوده‌ایم.

وی همچنین به تعداد شعب بانک که از 78 شعبه در سال 90 به 88 شعبه در سال 91 افزایش یافته اشاره کرد و گفت: از این تعداد شعب 43 شعبه در تهران و الباقی در سایر استان‌ها فعال هستند که در نظر داریم 20 شعبه دیگر نیز در سال 92 اضافه کنیم.

مدیر عامل بانک کارآفرین خاطرنشان کرد که به دلیل افراط برخی از بانک‌ها در تعداد شعب بانک مرکزی محدودیت‌هایی را برای افتتاح شعب جدید در نظر گرفته که ما در حال پیگیری کسب مجوز برای فعالیت 20 شعبه دیگر خود هستیم.

سیف همچنین به عملکرد مالی بانک در سال 91 اشاره کرد و گفت: در این سال نرخ بازده دارایی‌ها 4.1 درصد بوده و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام نیز 25.5 درصد و نسبت کفایت سرمایه نیز به 20.6 درصد رسیده است که این نسبت کفایت سرمایه نشان‌دهنده استحکام بانک ما در شرایط اقتصادی کم ثبات سال 91 است.

وی به افزایش سرمایه بانک کارآفرین در سال 91 از 4500 میلیارد ریال به 7250 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته 520 ریال پیش بینی سود کرده بودیم که با سرمایه 4500 میلیارد ریالی بود اما با افزایش سرمایه این رقم به 359 ریال رسید که توانستیم تا حدود زیادی آن را کسب کنیم و پس از پایان سال 91 حداکثر سود قابل تقسیم برای سهامداران 250 میلیارد تومان بود بر همین اساس 125 میلیارد آن را برای افزایش سرمایه در نظر گرفتیم و 87 میلیارد تومان را نیز جهت تقسیم سود نقدی در نظر گرفتیم.

مدیر عامل بانک کارآفرین خاطرنشان کرد که نظر ما بر آن بود که بتوانیم حداقل 200 میلیارد تومان به سرمایه اولیه بانک اضافه کنیم و 50 میلیارد را تقسیم سود کنیم که هیات مدیره با آن موافقت نکرد و مقرر شد تا 125 میلیارد تومان به سرمایه اولیه اضافه شود و 108 میلیارد تومان نیز به صورت نقدی به سهامداران تقسیم شود که به هر سهم 15 تومان تعلق خواهد گرفت.

در این نشست علی اشرف افخمی که ریاست جلسه را برعهده داشت اظهار کرد:‌بانک کارآفرین از نظر سرمایه نسبت به دیگر بانک‌ها پایین‌تر است و لازم است که افزایش سرمایه ای داشته باشد تا بتواند در فعالیت های اقتصادی برای کسب بیشتر بازار حضور یابد.

به گزارش ایسنا، در این مجمع حسابرس قانونی در گزارش خود به برداشت بانک مرکزی از حساب بانک به مبلغ 741 میلیارد ریال در سال 90 اشاره کرد که علاوه بر آن در پایان سال 91 مبلغ 256 میلیارد ریال به عنوان بخش التزام مطالبه کرده است. در گزارش حسابرس آمده بود که پیگیری‌های انجام شده برای تعیین تکلیف مبلغ برداشت شده تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است لذا پیامدهای نهایی این امر قابل پیش بینی نیست.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل بانک کارآفرین در پاسخ به این بند از گزارش حسابرسی گفت: همان طور که در مجمع سال گذشته به سهامداران اعلام کردیم این برداشت‌ها حداقل از بانک ما صحیح نبوده است و ما تخلفی انجام نداده‌ایم.

وی گفت: اکنون پس از گذشت یک سال و اندی از آن زمان موضوع شفاف‌تر شده و بانک مرکزی رقم 50 میلیارد ریال را برای بانک ما به عنوان برداشت از حساب در نظر گرفته است که ما آن را نیز قبول نداریم چرا که این رقم مبلغی نیست که ما بخواهیم کار خود را خراب کنیم لذا در آینده به حساب برگشت خواهد داده شد.

بازرس قانونی این مجمع نیز خاطرنشان کرد که همه بانک‌ها در مورد موضوع برداشت از حساب‌ها اعتراض‌هایی دارند البته ممکن است برخی از بانک‌ها تخلفی انجام داده باشند و به بانک مرکزی بدهکار باشند اما قضاوت جزو وظایف ما نیست.

براساس این گزارش برای سال 92 نیز روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و بازرس و حسابرس قانونی شرکت فریوران انتخاب شد و با تصویب مجمع 15 تومان سود برای هر سهم اختصاص پیدا کرد.

بنابر این گزارش منصور ساعی مدیر روابط عمومی بانک کارآفرین به سهامداران اعلام کرد که طی دو روز آینده در بانک کارآفرین حساب باز کنند تا بتوانند سود خود را در پایان همین هفته کسب کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  53  =  63