ادغام صندوق‌های قرض‌الحسنه و نارضایتی سپرده‌گذاران

سپرده‌گذاران صندوق‌های قرض‌الحسنه ادغام شده توسط بانک مرکزی، نسبت به عدم پایبندی بانک جدید به تعهدات این موسسات ابراز نارضایتی کرده و معتقدند که بانک مرکزی در بروز چنین وضعیتی مقصر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا بانک مرکزی از سال گذشته در راستای ساماندهی بازار پولی و مالی کشور تعدادی از موسسات مالی و اعتباری را ادغام و تعداد آنها را به شش موسسه کاهش داد همچنین اواخر خرداد ماه سال جاری، اقدام به ادغام صندوق‌های مهروطن و نصر کردستان در بانک قرض الحسنه مهر ایران کرد.

پس از این اقدام، بانک مرکزی اعلام کرد که مشتریان می‌توانند پس از‌ یک هفته به‌تدریج جهت تعویض دفترچه‌های سپرده‌گذاری خود به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مراجعه کنند همچنین به ‌ مشتریان این ‌صندوق‌ها اطمینان داد که سپرده‌های ‌آنها‌ محفوظ‌ و ‌مسئولیت‌ تعهدات ‌آن‌ به ‌بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که از ظرفیت مالی مکفی برخوردار است، واگذار شده ‌است.

اما کمی بعد در اوایل تیر ماه بانک مرکزی بار دیگر اعلام کرد که با توجه به کندی عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در پاسخگویی به مردم بانک قرض الحسنه رسالت جایگزین بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌شود.

همچنین اعلام شد که سپرده‌گذاران می‌توانند از هشتم تیرماه به تدریج به شعب بانک قرض الحسنه رسالت مراجعه کرده و نسبت به دریافت کارت شبکه شتاب اقدام و سپرده‌های خود را از کلیه خودپردازهای شبکه بانکی در سراسر کشور دریافت کنند.

اما این اقدام بانک مرکزی در حالی صورت گرفته که تعدادی از سپرده‌گذاران این صندوق‌های ادغام شده در تماس با ایسنا از عدم پایبندی بانک قرض الحسنه رسالت نسبت به تعهدات این صندوق ها ابراز نارضایتی کرده و اعلام می‌کنند در حالی که صندوق مهر وطن وعده پرداخت تسهیلات در ازای سپرده‌گذاری در این صندوق را کرده بود اما بانک رسالت این تعهد را نپذیرفته و اعلام می‌کند که منابع کافی برای عمل به این تعهدات ندارد این در حالی است که در پی ادغام این موسسات منابع آنها در اختیار بانک رسالت قرار گرفته است و بانک مرکزی اعلام کرده بود که مسوولیت تعهدات آنها به این بانک واگذار می‌شود.

سپرده گذاران معتقدند بانک مرکزی در بروز چنین وضعیتی مقصر است، به نظر می رسد در چنین شرایطی بانک مرکزی که اقدام به ساماندهی این صندوق‌ها کرده باید متولیان بانک های جدید را ملزم به پایبندی به تعهدات این موسسات کند تا سپرده‌گذارانی که به این صندوق‌ها اعتماد کرده و اقدام به سپرده‌گذاری کردند متضرر نشوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄  36  =