شاخص بازار سهام از نیمه ۵۵ هزار واحد گذشت

شاخص بازار سهام در آغاز معاملات امروز با افزایش 266 واحدی از نیمه 55 هزار واحد گذشت و رکورد تازه‌ای در تاریخ معاملات به ثبت رساند؛ ارزش بازار نیز 266 هزار میلیارد تومانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس شاخص کل بازار سهام با افزایش 266 واحدی از نیمه 55 هزار واحد نیز گذشت که مخابرات ایران 95 واحد تاثیر مثبت بر آن داشته است.

براساس این گزارش، شاخص صنعت با 188 واحد، شاخص 50 شرکت فعالتر 33 واحد ، شاخص آزاد شناور 230 واحد، شاخص 30 شرکت بزرگ 13 واحد، شاخص بازار اول 278 واحد و شاخص بازار دوم 46 واحد مثبت شده‌اند.

برهمین اساس تا به این لحظه داروسازی جابرابن حیان، کالسیمین، سرمایه‌گذاری آتی دماوند، حمل و نقل توکا، سایپا آذین، ایران خودرو دیزل و تکنوتار بیشترین افزایش قیمت را داشتند اما در مقابل نوسازی و ساختمان تهران، صنایع جوشکاپ یزد، کشت و صنعت پیاذر، ایران تایر، گروه دارویی سبحان، سخت آژند و شیر پاستوریزه پگاه تهران بیشترین کاهش قیمت را دارند.

به گزارش فارس، در میان شرکت‌ها برترین تقاضاها به پتروشیمی شیراز، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری آتی دماوند، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، سرمایه‌گذاری رنا و مارگارین اختصاص دارد اما شرکت‌های پارس مینو، مارگارین، کیمیا دارو ، سرمایه‌گذاری ملت، البرز دارو، معدنی املاح ایران، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین جزء شرکت‌های برتر عرضه کننده هستند. شاخص بورس تهران در روز 19 تیرماه در کانال 55 هزار و 70 واحدی قرار گرفته بود و نتوانسته بود از این کانال فراتر رود و امروز برای اولین بار از نیمه 55 هزار واحد گذشت و رکورد جدیدی به ثبت رساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5