ضرورت بیمه داده ها در شرکتهای بزرگ و بانک ها/بیمه حمایت سایبری یک حوزه کاملا جدید است/ نبود اطلاعات درباره بازار بیمه سایبری

از زمانی که ادوارد اسنودن فاش کرد سازمان امنیت ملی آمریکا تا چه حد اینترنت را کنترل می کرده استمردم درباره امنیت سایبری سخن میگویند،بر همین اساس یک بیمه گر آلمان اکنون محصولی به نام حمایت سایبری را به مردم عرضه کرده است./ این افشاگری در زمان مناسبی اتفاق افتاد.

  او به دویچه وله میگوید:  ما نمی توانستیم برای آن برنامه ریزی کنیم اما این یک موقعیت بسیار مناسب بود./ اینترنت  یک فضای جهانی است و بنابراین   فرد نیز دریک فضای جهانی مجازی فعالیت میکند.  بسته بیمه حمایت سایبری  هزینه های بالای ناشی از بررسی های داخلی را تقبل می کند.  
 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از زمانی که ادوارد اسنودن فاش کرد سازمان امنیت ملی آمریکا تا چه حد  اینترنت را کنترل می کرده استمردم   درباره امنیت سایبری سخن میگویند،بر همین اساس  یک بیمه گر آلمان اکنون  محصولی به نام حمایت سایبری را به مردم عرضه کرده است.

هارتموت مای درباره زمانبندی دقیق و مناسب سخن می گوید. او معتقد است همین مسئله به بخت بلند شرکتش کمک کرده است.  کمی پس از آنکه ادوارد اسنودن   اطلاعاتی سری درباره سازمان جاسوسی و امنیتی آمریکا فاش کرد، شرکت آلیانز یک بسته بیمه  به بازار معرفی کرد که حملات امنیتی را پوشش می دهد.  اسنودن  حکومت آمریکا را متهم کرد که شرکتهای مخابرات چینی را هک کرده است.

برای مای ، یکی از اعضای هیئت شرکت آلیانز، این افشاگری در زمان مناسبی اتفاق افتاد.  او به دویچه وله میگوید:  ما نمی توانستیم برای آن برنامه ریزی کنیم اما این یک موقعیت بسیار مناسب بود.

 بسته بیمه گروه آلیانز برای شرکتها شامل بیمه های چندلایه ایست که  خطرات متعددی را پوشش می دهد.  هنگامیکه یک حمله سایبری به توقف یک خط تولید منجر می شود، چه اتفاقی می افتد؟  هنگامیکه  شهرت یک شرکت  از بین می رود چه باید کرد؟  بیمه سایبری مسئولیت این خطرات و چند مشکل دیگر را هم برعهده میگیرد.

 بازاری با پتانسیل وسیع

 مارتین الینگ از موسسه اقتصاد بیمه در سن گالن سوییس می گوید این ایده کاملا نوین نیست. برای شرکتهای آمریکایی،  خرید بیمه سایبری یک امر معمول است. آنها یک میلیارد یورو(3/1 میلیارد دلار) در سال برای این بیمه هزینه می کنند. اما در اروپا و آلمان  این بازار اصلا توسعه نیافته است.  اما الینگ تهمین می زند  مبلغ تقاضا برای چنین بیمه ای در اروپا حدود یک میلیارد یورو خواهد بود زیرا  خطرات سایبری عظیمی  دراین قاره وجود دارد.

 افشاگریهای  ادوارد اسنودن تنها نشانه ای نیست که بیانگر  سیستمهای امنیتی ناکامل درکامپیوترهاست. به عنوان مثال شرکت سونی با افشای رازی بزرگ  دست و پنجه نرم می کند. این افشاگرید درباره  کنسول بازی ویدئویی پلی استیشن 3 بودکه به اینترنت متصل می شد. در 2011 هکرها وارد  پرتال آنلاین شدند و به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی دست یافتند مانند   اطلاعات کارتهای اعتباری.  این پروند سرو صدای زیادی ایجاد کرد و به شهرت سونی لطمه زد.  البته به سختی می توان چنین خسارتی را قیمت گذاری کرد و از سوی دیگر ترمیم آن نیز بسیار مشکل است.حد  بسته حمایتی  بیمه آلیانز  تقریبا 50 میلیون یورو است که  خیلی سریع  می توان از این رقم فراتر رفتم.

 به همین دلیل  شرکت به طور مستقیم  خسارت به شهرت  شرکت را پوشش نمی دهد. اما پوشش بیمه   شامل متخصصان  روابط عمومی است که  خسارت را در رسانه های جمعی کنترل می کنند.

  طیف وسیع خسارات احتمالی

  شکستIT  همیشه  مانند نمونه سونی بزرگ و عظیم نیست.  بیمه جدید آلیانز  همچنین اشتباهات انسانی را پوشش می دهد. مای در اینباره میگوید: هنگامیکه یک  کارمند تازه کار  در سیستم خطایی می کند این بیمه به کار می آید. هنگامیکه  تولید شرکت برای چند روز یا چند هفته متوقف می شود، خسارت را می توان با بیمه پوشش داد.

 یک نمونه دیگر:   یک کسب وکار اطلاعات مهمی را در ابر ذخیره است  ( مثلا در کامپیوترهای تهیه کننده خارجی). هنگامیکه این تهیه کننده ابر نمی تواند دسترسی به داده ها را فراهم کند، این امر احتمال به معنای حمله هکرهاست. در این زمان آلیانز کمک می کندتا تهیه کننده معتبر بماند.

همچنین بیمه نمونه های افشای تصادفی کپی رایت ی را در قانون بین المللی  را پوشش می دهد.   مای دراینباره توضیح میدهد: اینترنت  یک فضای جهانی است و بنابراین   فرد نیز دریک فضای جهانی مجازی فعالیت میکند.  بسته بیمه حمایت سایبری آلیانز  هزینه های بالای ناشی از بررسی های داخلی را تقبل می کند.  

فقط برای شرکتهای بزرگ
 بهایی که شرکتها باید برای این بیمه های مختلف پرداخت کنند، متفاوت است.  مارتین الینگ دراینباره میگوید: حق بیمه  به حوزه، حجم کسب و کار و چگونگی محافظت از سیستمها بستگی دارد.

 باوجود  تجربیاتی که از  آمریکا و برخی مشتریان پیشین  آلیانز جمع آوری شده است، بیمه حمایت سایبری یک حوزه کاملا جدید است. الینگ  در ادامه می گوید:  متاسفانه  هیچ اطلاعاتی درباره بازار این تجربه وجود ندارد.  دراین نقطه از زمان  محصولات  و استانداردهای محدودی وجود  دارد.

 شرکت آلیانز فقط مجموعه ای از شرکتها را هدف گرفته است.  درآمد آنها باید حداقل 500 میلیون یورو باشد تا بتوانند چنین بیمه ای را بخرند.  گروه آلیانز قصد دارد بیمه های خود را در کشورهای اروپایی دیگر نیز عرضه کند و آن را به استرالیا، نیوزلند و سپس آسیا ارسال کند.

 افراد نمی توانند این بیمه را بخرند.  بیمه های فردی این چنینی بسیار نادر هستند اما گاهی اوقات پیشنهادات مشابهی  در میان بیمه های عمومی دیده می شود.  به گفته کارشناسان در چنین حالتی، هزینه ذخیره دوباره اطلاعات  روی کامپیوتر( پس از حمله سایبری) پوشش داده می شود.

منبع:

http://www.dw.de

ترجمه از شیوا سعیدی
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −  22  =