تکمیل طرح تحول مالیاتی در سال ۹۴

طرح جامع اطلاعات مالیاتی روز گذشته با حضور رییس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان وزارت اقتصاد و داراریی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا سامانه جامع اطلاعات مالیاتی برخوردار از یک نرم‌افزار یکپارچه مالیاتی است و وظیفه‌اش این است که فرآیندهای نوین سازمان امور مالیاتی را به اجرا بگذارد و بر اساس آن تمام فرآیندها الکترونیکی و مکانیزه ‌شود.

این سامانه یک زیرساخت دارد که متشکل از یک مرکز داده و یک شبکه سراسری و همچنین یک شبکه محلی است که این شبکه محلی از 610 اداره و زیرمجموعه امور مالیاتی در سراسر کشور تشکیل شده است.

بر اساس خدمات الکترونیکی که در همین راستا ارائه می‌شود، ثبت‌نام، تشکیل پرونده، پرداخت و استعلام‌های صورت معاملات فصلی به صورت الکترونیک انجام خواهد شد. همچنین بنا شده سایر خدمات سازمان امور مالیاتی زیرمجموعه همین بخش شود تا فرآیندها به صورت یکپارچه و مطلوب به مودیان ارائه شود.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری در این مراسم،‌ با بیان اینکه با چنین ملتی می‌شود کارهای بسیار بزرگ انجام داد، اظهار کرد: کارهایی می‌توان انجام داد که خارج از توان و تصور آدم‌های کوچک و حتی آدم‌هایی که خیال می‌کنند خیلی بزرگ هستند، است. باید عظمت ملت را باور کنیم و متناسب با این عظمت افق‌ها را ترسیم و همت‌ها را تجمیع کنیم و برای حرکت آماده باشیم.

سهم 14 درصدی درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش ایسنا، در این مراسم، سید شمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح‌کرد: وقتی که برای وزارت اقتصاد انتخاب شدم کارشناسان به من گفتند در این حوزه اگر تنها یک کار صورت گیرد کافی است و آن کار، تدوین طرح جامع اطلاعات مالیاتی بود، اما در طول این سال‌ها دولت آن‌قدر کارهای غیرممکن را ممکن کرده است که دیگر چنین طرح مهمی به چشم نمی‌آید.

وی با اشاره به طرح تحول در نظام مالیاتی کشور گفت: در چند محور مختلف طرح تحول نظام مالیاتی کشور آغاز به کار کرد که بی‌شک یکی از مهمترین آنها طرح مالیات بر ارزش افزوده بود. این بخش مهم مالیاتی 14 درصد به کل درآمد مالیاتی کشور در طول سال‌های قبل اضافه کرده و این مهم در حالی اتفاق افتاده که این طرح هنوز نیمه‌تمام است.

سخنگوی اقتصادی دولت طرح جامع اطلاعات مالیاتی را از دیگر برنامه‌های دولت برای سامان دادن به این بخش مهم اقتصادی اعلام و اظهار کرد:خوشبختانه پس از مدت‌ها تلاش و کوشش متخصصان و مسوولان این امر، امروز به بار نشستن آن را مشاهده می‌کنیم.

تکمیل طرح تحول مالیاتی در سال 94

در این مراسم همچنین علی عسکری با بیان اینکه تحول در نظام اقتصادی و مالیاتی کشور یکی از دغدغه‌ها و آرمان‌های کشور طی دهه اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن این تحولات، نیاز به عزم جدی، برنامه‌ریزی و تصمیم داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول اقتصادی در دولت نهم، مطرح شد که یکی از بندهای آن مربوط به طرح تحول در نظام مالیاتی بود، تصریح کرد: عملیاتی و اجرایی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرح جامع مالیاتی و بازنگری در قانون مالیات‌های مستقیم سه پروژه اساسی طرح تحول نظام مالیاتی است.

رییس سازمان مالیاتی کل کشور با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی از برنامه سوم توسعه مطرح شده، اظهار کرد: در سنوات مختلف کار دنبال شده و در نهایت امروز طرح به صورت پایلوت در مرکز و شرق تهران وارد فاز اجرایی شده است.

وی شاکله اجرای طرح تحول مالیاتی را طرح جامع و نرم‌افزار دانست و گفت: کار در نظام مالیاتی و تغییرات اساسی مبتنی بر اطلاعات است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برای هر مودی شماره اقتصادی صادر می‌شود تا نظام مالیاتی کار را بر مبنای اطلاعات پیش ببرد، افزود: طرح جامع مالیاتی شامل 32 پروژه و سه فاز است که با هزینه‌ای معادل 259 میلیارد تومان اجرایی شده است.

عسکری با بیان اینکه براساس زمان‌بندی، انتهای طرح سال 94 است، افزود: یکی از الزامات اساسی برای اجرای طرح جامع مالیاتی ایجاد زیرساخت است که در این زمینه با شرکت مخابرات و زیرساخت پروژه‌هایی را تعریف کرده‌ایم.

رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور با اشاره به افزایش پهنای باند از دو مگابایت به 62 مگابایت گفت: امسال 97 درصد اظهارنامه‌های ارائه شده به صورت الکترونیکی بوده است و زیرساخت نرم‌افزاری برای اجرای طرح مالیاتی فراهم شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  40