هنگام خریدهای اینترنتی از صفحه کلید رایانه برای ثبت مشخصات خود استفاده نکنید

فتا توصیه کرد

شهروندان در صورت نیاز به راهنمایی و همراهی پلیس فتا به آدرس سایتcyberpolice.ir می‌توانند مراجعه و از آموزش‌ها و هشدارهای سایبری و مطالب مفید در حوزه تهدیدات فضای مجازی استفاده کنند از آنان خواست درصورت مشاهده هرگونه جرائم رایانه ای و کلاهبرداری‌های اینترنتی بلافاصله به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سرهنگ جواد جهانشیری در جمع خبرنگاران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار، کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی پرینت حساب‌های بانکی مالباخته مشخص شد که مبلغ شش میلیون ریال از حساب مالباخته به صورت خرید اینترنتی کارت شارژ برداشت شده است.
سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات پلیسی و بکارگیری شیوه‌های کشف نوین جرم در نهایت موفق شدند در تمامی این خریدهای اینترنتی و برداشت وجه از حساب شاکی رد پای فردی به نام حسین را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی وی را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به این پلیس منتقل کنند .
رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهارداشت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شد اما با مواجهه به مستندات علمی ،لب به اقرار گشود و گفت: مدتی پیش جهت راه اندازی سیستم اینترنتی برادرزاده صاحب حساب به منزل آنان مراجعه کردم که با دریافت اطلاعات حساب بانکی طی چندین مرحله اقدام به خرید اینترنتی کارت شارژ نمودم.
وی افزود: متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح داده شد.
سرهنگ جواد جهانشیری ضمن هشدار و توجه شهروندان به جرائم سایبری گفت: هنگام خریدهای اینترنتی توصیه می‌شود وقتی درگاه بانک باز شد از صفحه کلید رایانه برای ثبت مشخصات خود استفاده نکنند بلکه از صفحه کلید مجازی استفاده کنند و چنانچه اطلاعات را وارد نموده ولی درگاه محو شد و از صفحه خارج گردیدند احتمال اینکه مورد حمله قرار گرفته باشند متصور است لذا، در این هنگام باید سریعا رمز اول و دوم حساب را تغییر داده و مراتب را به بانک و پلیس اطلاع دهند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزایش دانش اینترنتی شهروندان را مهمترین گام در پیشگیری جرایم رایانه ای عنوان کرد و افزود: شهروندان خصوصاً دانشجویان بدلیل استفاده از اینترنت و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در سیستم باید نسبت به این فضا آگاهی کامل داشته و سعی کنند حدالامکان اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
وی در ادامه گفت: با توجه به رصد و پایش صورت گرفته در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا مشاهده شد که متاسفانه افرادی سودجو و شیاد با ایجاد صفحات ، وبلاگ‌ها و سایت‌های جعلی، قصد کلاهبرداری از طریق قرار دادن شماره حساب یا درج شماره همراه بمنظور دریافت شارژ سعی در جلب اعتماد شهروندان را داشته و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ جهانشیری به همشهریان توصیه کرد که به هیچ وجه رایانه خود را برای تعمیرات به افراد ناشناس تحویل ندهند و تا حد ممکن در هنگام تعمیر و یا نصب هرگونه برنامه توسط مراکز تعمیر در کنار رایانه خود حضور داشته باشند .
رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان با اشاره به این که شهروندان در صورت نیاز به راهنمایی و همراهی پلیس فتا به آدرس سایتcyberpolice.ir می‌توانند مراجعه و از آموزش‌ها و هشدارهای سایبری و مطالب مفید در حوزه تهدیدات فضای مجازی استفاده کنند از آنان خواست درصورت مشاهده هرگونه جرائم رایانه ای و کلاهبرداری‌های اینترنتی بلافاصله به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  −    =  23