گزارش صندوق بین المللی پول از بازار طلا

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، روسیه و قزاقستان طی ماه ژوئن برای نهمین ماه متوالی میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا از بلومبرگ؛ در حالی که قیمت جهانی طلا طی ماه ژوئن همچنان روندی نزولی داشته بانک های مرکزی روسیه و قزاقستان اقدام به خرید بیشتری کرده اند.
بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای روسیه طی ماه ژوئن با 0.3 تن افزایش به بیش از 996.4 تن رسیده است. روسیه هفتمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد.
قزاقستان نیز طی ماه ژوئن اقدام به خرید 1.4 تن طلا کرده تا میزان ذخایر این کشور به بیش تز 130.9 تن برسد.
بانک مرکزی ترکیه نیز برای نخستین بار در یک سال اخیر میزان ذخایر طلای خود را کاهش داده است. قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن بیش از 11 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در سه ماه دوم امسال بیش از 23 درصد کاهش یافت که این میزان کاهش از سال 1968 میلادی بی سابقه است.
قیمت طلا در ماه جولای تاکنون 8.4 درصد رشد داشته و به مرز 1340 دلار در هر اونس رسیده است. این بهترین عملکرد قیمت طلا از ژانویه 2012 میلادی به شمار می رود.
بر اساس امارهای صندوق بین المللی پول میزان ذخایر طلای آذربایجان نیز طی ماه ژوئن 2 تن و اوکراین نیز 2.5 تن افزایش یافته است. بلاروس، یونان و قرقیزستان نیز میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  24