برخی می خواهند کالایشان را با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد کشور کنند/ضرورت پرداخت مابه التفاوت

بهمنی:

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس تصمیم جدید ، صاحبان کالاهای وارداتی حتی با تعهد پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز پس از فروش کالا هم می توانند کالاهای خود را وارد و ترخیص کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  رئیس کل بانک مرکزی درباره علت ترخیص نشدن برخی کالاها از گمرکات کشور گفت: عده ای می خواهند کالایشان را با ارز 1226 تومان وارد کشور کنند و بدون پرداخت مابه التفاوت، آن را با قیمت ارز آزاد بفروشند اما بانک مرکزی طبق قانون این اجازه را نخواهد داد.

محمود بهمنی افزود: هیچ وارد کننده ای نباید انتظار داشته باشد در حالی که کالایش با ارز مرجع وارد کشور شده بدون پرداخت مابه التفاوت ان را ترخیص وبا نرخ ارز آزاد یا مبادله ای در بازار بفروشد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: از اول تیرماه امسال براساس مصوبه مجلس بانک مرکزی ارز 1226 تومان نمی تواند اختصاص دهد و از این رو کالاهایی که وارد می شوند با یک نرخ ترخیص می شوند.

وی گفت: وظیفه بانک مرکزی این است که اگر کالایی با ارز 1226 وارد شده و صاحب کالا بخواهد در بازار آن را با نرخ ارز 3100 یا 2500 تومان بفروشد جلوی آن را بگیرید و ازسوء استفاده و رانت و فساد جلوگیری کند.

بهمنی با بیان اینکه بانک مرکزی ارز کالاهای مورد مناقشه را پرداخت کرده است افزود: اکنون انتظار دارند این بانک تفاوت قیمت ارز را هم پرداخت کند.

وی گفت: اگر آنها مشکل پرداخت تفاوت دارند نحوه پرداخت آن در قانون بودجه مشخص شده و باید دولت تسهیلات را در اختیارشان بگذارد اما بانک مرکزی نمی تواند از بیت المال این پول را پرداخت کند، بانک مرکزی مدافع حقوق مردم است.

به گفته بهمنی اکنون مشکل ایجاد شده با دادن تعهد و پرداخت تفاوت حل شده و کالاها قابل ترخیص است.

خاطر نشان می شود چندی است ماجرای کشتی های حامل کالاهای مختلف از جمله کالاهای اساسی و دارو که گفته می شود به علت اختلافات تامین ارز در انتظار تعیین تکلیف هستند در سطح رسانه های مختلف مطرح شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  1