افزایش ۱۵ درصدی حق بیمه زلزله در ژاپن

میزان حق بیمه در قراردادهای جدید مربوط به بیمه زلزله در ژاپن تا سال 2014 میلادی حدود 15 درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از یومیوری، شرکت های بیمه برای واکنش بهتر به خطرات اصلی ناشی از زلزله در این کشور، حق بیمه های خود را تا سال آینده میلادی افزایش می دهند.

به گفته منابع آگاه، دولت توکیو و بیمه گران که خسارت های ناشی از زلزله را پرداخت می کنند و از مزایای بیمه ها سهم می برند، درصدد افزایش قیمت های خود هستند.

بیمه زلزله در ژاپن بیمه به دنبال همکاری میان بیمه گران غیرعمر و دولت ایجاد شد. دولت توکیو برای کمک به بیمه گران، حدود 500 میلیارد ین ژاپن به عنوان بودجه مکمل برای سال مالی منتهی به 31 مارس 2012 در نظر گرفت که این امر به گسترش بیمه زلزله در این کشور کمک شایانی کرد.

به گفته کارشناسان، این افزایش قیمت باعث می شود که افراد کمتری برای خرید بیمه زلزله اقدام کنند و این مسئله فعالان صنعت بیمه در ژاپن را نگران کرده است.

طبق این گزارش بیش از یک تریلیون ین به دنبال وقوع زلزله و سونامی در سواحل شرقی این کشور در سال 2011 پرداخت شده است. از سوی دیگر، سازمان بیمه غیرعمر ژاپن در تلاش است تا خطرات ناشی از زلزله را برای مردم این کشور تشریح کند.

زلزله سال 2010 در ژاپن بیش از 10 میلیارد دلار خسارت برجای گذاشت که این مساله، این فاجعه در آن زمان، دومین زلزله پرهزینه پس از زلزله "نورت ریج" آمریکا در سال 1994 با 3.15 میلیارد دلار هزینه بود. پیش از این زلزله ژاپن، مخرب ‌ترین زلزله این کشور، زلزله‌ای بود که در سال 1995 در کوبه، اوساکا و کیوتو به وقوع پیوست و در صورتی که تورم به حساب آورده نشود، حدود سه میلیارد دلار برای بیمه کنندگان هزینه داشت. این زلزله در کل یک صد میلیارد دلار ضرر اقتصادی به بار آورد که بسیار بالاتر از سقف مورد پوشش بیمه ‌کنندگان بود زیرا زیرساخت‌ هایی مانند پل ‌ها و جاده ‌ها به دلیل هزینه بالای بیمه کننده در مناطق مستعد زلزله، به ندرت بیمه می‌ شوند.

در این گزارش آمده است که میزان فروش بیمه زلزله پس از زلزله سال 1995 میلادی به شدت افزایش یافت و پس از سونامی سال 2011 نفوذ بیمه های جدید آتش سوزی به همراه بیمه زلزله بیش از 50 درصد تا ماه مارس 2012 افزایش یافت.

در همین حال شرکت های بیمه به دنبال آن هستند که برای ساختمان های که در برابر زلزله مقاوم هستند، تخفیف های 10 تا 30 درصدی در نظر بگیرند. به باور مدیران این شرکت ها، چنین شرایطی باعث می شود که افراد بیشتری به سمت خرید بیمه نامه ها گام بردارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −    =  14