کم‌آبی در ۱۹۶ روستای گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستای (آبفار) گیلان گفت: استفاده آب شرب برای مصارف کشاورزی از دلایلی است که موجب شده تا امسال در 196 روستای استان شاهد مشکل کم ‏آبی و یا افت فشار آب باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا فرامینی، امروز، نهم مرداد در جلسه مقابله با مشکل کم آبی و تقویت فشار آب شرب روستایی استان با بیان این‌که به منظور تقویت فشار آب روستاییان گیلانی، 7 دستگاه الکتروپمپ شناور، خریداری و در تاسیسات آبرسانی استان نصب می‏‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان‏‌های رودبار، رودسر، سیاهکل، رضوانشهر، صومعه‏سرا، فومن و آستارا، 7 دستگاه الکتروپمپ شناور، خریداری و طی یک هفته آینده در 7 مجتمع آبرسانی روستایی نصب می‏‌شود.

 

 

وی، هزینه خریداری و نصب این تعداد الکتروپمپ را افزون بر 266 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر 890 هزار نفر در 1658 روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

 

 

فرامینی اضافه کرد: روستاییان گیلانی تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد بیشتر آب آشامیدنی مصرف کردند که با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و کاهش نزولات جوی و همچنین کاهش سطح آب‏های زیرزمینی و دبی چاه‏‌ها و چشمه‏‌ها و استفاده آب شرب برای مصارف غیرضروری و کشاورزی از سوی مشترکین، از مهمترین دلایلی است که موجب شده تا امسال در 196 روستای استان شاهد مشکل کم آبی و یا افت فشار آب باشیم.

 

 

در ادامه این جلسه، مشکل کم آبی روستاهای بی‏بالان رودسر، کمادول و مودگان فومن، بازار نوخاله جعفری و رُفتگی صومعه‌‏سرا، بیجاسر و سالک معلم شفت و لیالمان لاهیجان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم‏‌های لازم اتخاذ شد. همچنین در این جلسه مقرر شد خط انتقال آب روستاهای تنیان و نوخاله صومعه‏‌سرا اجرا شود.

 

 

بازسازی در پروژه‌‏هایی که دارای تنش آبی و شبکه‏‌های مستهلک و فرسوده هستند و برخورد با صاحبان انشعابات غیرمجاز، حضور مستمر معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی در سطح روستاها و اطلاع‏ رسانی در خصوص ترویج فرهنگ صرفه‏‌جویی در مصرف آب از طریق رسانه ملی از دیگر مصوبات این جلسه در شرکت آبفار گیلان بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  +    =  65