فاز دوم گنجینه بانک ملی ایران در ساختمان صندوق پس‌انداز ایجاد می‌شود

به مناسبت گرامیداشت هشتاد و پنج سالگی بانک ملی ایران و با تصویب هیأت مدیره بانک، فاز دوم گنجینه (موزه) بانک ملی ایران در ساختمان خاطره‌‌انگیز صندوق قرض‌الحسنه پس‌انداز این بانک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ساختمان گنجینه بانک ملی ایران، بسیار زیبا و دل انگیز و نمادی از ذوق و هنر معماری اواخر دوره قاجاریه است و در سال های اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی کشور، مرمت گردیده و به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است. در گنجینه بانک ملی ایران، هدایا و یادبودهای نفیسی که توسط بانک های خارجی و افراد به مناسبت های مختلف برای این بانک ارسال شده، در معرض نمایش قرار دارد.

در طرح توسعه این گنجینه مجموعه‌ای از هدایای قدیمی و تاریخی بانک، لوازم اداری و ماشین‌های چاپ اسکناس، عکس‌های قدیمی،  سکه و اسکناس‌های قدیمی و لوازم تشریفاتی بانک، در ساختمان باستانی صندوق قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران به معرض دید عموم درخواهد آمد.

گفتنی است ساختمان صندوق قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران با معماری خاص و خاطره‌انگیز خود جزو آثار ماندگار تهران قدیم است که در سال 1307 به عنوان یکی از اولین ساختمان‌های بانک ملی ایران احداث شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  2  =