واردات خودرو به اسم کالای اساسی امکان ندارد

رییس مجمع عالی واردات در خصوص اظهار نظر بهمنی درباره اینکه عده‌ای می‌خواهند شانتاژ کنند در پشت پرده واردات کالای اساسی، ارز 1226 تومانی برای ترخیص خودرو و کالای لوکس بگیرند،گفت: واردات خودرو به اسم کالای اساسی امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از فارس، محمدحسن برخورداردر واکنش به اینکه محمود بهمنی صبح امروز اعلام کرده است عده‌ای می‌خواهند شانتاژ کنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و در پشت پرده واردات دارو و کالای اساسی، ارز 1226 تومانی برای ترخیص خودرو و کالای لوکس بگیرند، اظهارداشت: در این خصوص گمرک تصمیم‌گیری می‌کند. هر کالایی سرفصل و تعرفه خاص خودش را دارد لذا نمی‌شود به اسم کالای اساسی خودرو یا کالای لوکس وارد کرد.

وی افزود: خودروهای بالای 2500 سی‌سی و همچنین کالاهای لوکس جزو اولویت دهم هستند و واردات آنها به کشور ممنوع است، لذا چنین چیزی امکان ندارد.

رییس مجمع عالی واردات گفت: ثبت سفارش برای کالاهای اولویت دهم بسته است، فقط در صورتی که این ثبت سفارش مربوط به گذشته باشد برای یک بار و به مدت 3 ماه تمدید می‌شود.محمود بهمنی صبح امروز در یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود: برخی  در پی آن هستند تا در شلوغی واردات کالاهای اساسی و دارو ، کالاهای غیراساسی ، لوکس و خودرو وارد کشور کنند.

او همچنین اعلام کرده بود : هم اکنون 75 کشتی خودرو و کالای لوکس در بنادر جنوبی کشور در انتظار ترخیص هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5