بانک مرکزی با تغییر مدیریت بانک دی مخالفت کرد

در پی مخالفت بانک مرکزی با تصمیم هیأت مدیره بانک دی مبنی بر تغییر مدیر عامل این بانک، باخبر شدیم یکی از بزرگترین بانک های خصوصی کشور بدون مدیرعامل مانده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم هفته گذشته بود که خبر تصمیم هیأت مدیره بانک دی مبنی بر تغییر مدیر عامل این بانک و انتصاب محمود افضلی به این سمت منتشر شد؛ اتفاقی که امروز و پس از گذشته یک هفته خبر می رسد با مخالفت بانک مرکزی مواجه شده و حتی تلاش های مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید برای گرفتن موافقت محمود بهمنی با این تغییر در حاشیه سفر هیأت دولت به مشهد مقدس نیز نتیجه بخش نبوده است.

بنا بر گفته های یک مقام مطلع در بانک دی، از مدت ها قبل تلاش هایی در مجموعه بنیاد شهید در جریان بود تا برخی افراد خاص به هیأت مدیره بانک دی راه پیدا کنند اما این تلاش ها به علت مخالفت بانک مرکزی و اعضای هیأت مدیره پیشین با شکست مواجه شد تا اینکه پس از مجمع سال جاری و تغییر اعضای هیأت مدیره، هیأت مدیره جدید در پاسخ به مخالفت های اعضای پیشین، جعفر جمالی را از مدیرعاملی بانک بر کنار کردند.

این مقام مسئول می گوید: تصمیم هیأت مدیره بانک دی با مخالفت بانک مرکزی مواجه شد و با وجود اینکه اعضای هیأت مدیره جدید با عجله جلسه معارفه مدیر عامل جدید را نیز برگزار کرده بودند، درب اتاق مدیر عامل  بانک دی عملا بر روی محمود افضلی بسته ماند.

این مقام مطلع ادامه داد: بنا بر قانون و به علت عدم تأیید مدیر عامل جدید توسط بانک مرکزی، هیأت مدیره جدید نیز هنوز رسمیت ندارد و امکان تصمیم گیری در مورد بانک برایشان فراهم نیست. از این رو رئیس هیأت مدیره پیشین در نامه ای خطاب به اعضای هیأت مدیره جدید و قدیم و بانک مرکزی اعلام کرده است که اعضای قبلی در سمت خود باقی هستند.

به این ترتیب جعفر جمالی نیز همچنان مدیر عامل بانک دی محسوب می شود و باید بانک را مدیریت کند؛ مسئله ای که جمالی به علت رفتارهای انجام شده با وی حاضر به پذیرش آن نیست و به نشانه مخالفت، تماس های مسئولان بانک دی را بدون پاسخ می گذارد تا به این ترتیب تصمیمات مدیران بنیاد شهید در واپسین روزهای فعالیت دولت دهم، سرنوشت یکی از بانک های خصوصی کشور را دچار مشکل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3