دلفین ها می توانند دوستان خود را پس از ۲۰ سال بشناسند

یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که دلفین ها می توانند ویژگی های صوتی دلفین دیگر را حتی پس از گذشت 20 سال به خاطر آورند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایرنا این مطالعه نشان می دهد: پستانداران دارای طولانی ترین حافظه اجتماعی در مقایسه با دیگر گونه های غیر انسانی هستند. این ویژگی دلفین ها از حافظه بلندمدت انسان برای یادآوری چهره انسان دیگر، کارآمدتر است. هر دلفین صوت منحصر به فردی دارد که از آن برای صدا زدن دلفین دیگر استفاده می کند و در واقع ویژگی فردی آن محسوب می شود.

این صوت تا آخر عمر دلفین بدون تغییر باقی خواهد ماند. این صداها که برای شناسایی استفاده می شودند بسیار قابل اعتمادتر از قوه تشخیص چهره ای است که انسان ها استفاده می کنند چرا که چهره انسان ها با گذشته زمان دستخوش تغییر می شود، اما صدای دلفین ها همیشه ثابت و بدون تغییر است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد: زمانی که دلفین ها برای 20 سال و حتی بیشتر از یکدیگر جدا می شوند می توانند صدای دوست قدیمی خود را به راحتی تشخیص دهند.

دانشمندان معتقدند حافظه اجتماعی دلفین ها بسیار پیشرفته تر از توانمندی تشخیص فیل ها، پستانداران و دیگر حیوانات باهوش است.

این تحقیق نشان می دهد دلفین ها حافظه بلندمدت بالقوه ای دارند که به آنها در تشخیص اصوات دوستان و دلفین های آشنا کمک می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  7