انجام پروازهای حج تمتع در ساعات کم ترافیک فرودگاه امام

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد: تمام توان شرکت فرودگاه‌های کشور این است که بتواند پروازهای حج را با هماهنگی کشور عربستان و سازمان حج و زیارت در ساعات کم ترافیک فرودگاه امام برقرار کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل ازایسنا  طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری از 19 شهریور امسال تمامی پرواز‌های حج تمتع از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتقل می‌شوند و عملیات اعزام زائران به حج تمتع امسال از 23 شهریور ماه برابر با هشتم ذی‌القعده آغاز می‌شود که برای کاهش تاخیرات پروازها و هماهنگی مناسب برای انجام این سفرها قرار است تمام ارگان‌های ذیربط به ویژه فرودگاه امام (ره)، برنامه‌ریزی دقیق و منسجم جهت انجام پروازها به نحو شایسته، با کمترین تاخیر و ایستایی مسافر اقدامات لازم را انجام دهند.

 

در این زمینه علی کیانی به ایسنا گفت: قرار است پروازهای حج در ساعات کم‌ پروازی فرودگاه امام بر قرار شود که در این صورت از ترافیک بسیار زیاد آن ایام در فرودگاه کاسته می‌شود.

 

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به اینکه ظرفیت اسمی فرودگاه امام خمینی (ره) بالغ بر شش میلیون نفر است، جابه‌جایی 25 هزار زائر ایرانی بیت‌الله الحرام از این فرودگاه با مشکل مواجه نخواهد شد.

 

طبق اعلام حمیدرضا پهلوانی از این پس فقط پروازهای داخلی، VIP و پروازهای خاص خارجی که مجوز سازمان هواپیمایی کشوری را دارند از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد انجام می‌شوند.

 

به گفته وی از آنجاکه تجمیع پروازهای زیارتی و سیاحتی در فرودگاه امام (ره) موجب صرفه‌جویی در زمان و قدرت مانور شرکت‌ها در بهره‌برداری از هواپیما می‌شود، انتقال پروازهای حج تمتع مورد استقبال جدی شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفته است.

 

سال‌های گذشته پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان، هما و سعودی انجام می‌شد که امسال برای اولین بار این پروازها از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =