هند در صدد واردات پیاز از ایران برآمد

در حالی که قیمت پیاز در هند به دلیل کاهش عرضه بالا رفته است اتحادیه ملی کشاورزی هند از تصمیم خود برای واردات پیاز از ایران و پاکستان به منظور مقابله با رشد قیمت ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس تریبیون، اتحادیه ملی کشاورزی هند (نافد) احتمالا اوایل هفته آینده مناقصه ای را برای واردات پیاز برای افزایش عرضه در داخل و کنترل قیمت ها برگزار خواهد کرد. قیمت پیاز  هر کیلو در بازارهای خرده فروشی شهرهای بزرگ هند به 70 تا 80 روپیه افزایش یافته است.
برای کاهش قیمت پیاز در دهلی، اتحادیه ملی کشاورزی هند فروش پیاز به قیمت 55 روپیه در هر کیلو را از طریق 5 مرکز خرده فروشی و دو خودروی ون در نقاط مختلف پایتخت هند آغاز کرده است.
دولت هند برای افزایش عرضه پیاز در هند و مهار قیمت ها، در 14آگوست قیمت  ثابت حداقلی  650 دلار برای هر تن پیاز را به اتحادیه تعاونی ملی کشاورزی این کشور پیشنهاد کرد و از این اتحادیه خواست تا اقدام به واردات پیاز کند.
به دنبال صدور این دستور از سوی دولت، منابع آگاه گفتند، اتحادیه ملی کشاورزی هند شروع به تحقیق در مورد تامین پیاز از کشورهایی نظیر ایران و پاکستانکرده است. این منابع افزودند، انتظار می رود تعاونی تا روز شنبه تمام اطلاعات لازم را جمع آوری کند.
به گفته منابع مطلع، اسناد مناقصه واردات پیاز احتمالا اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد. علاوه بر پاکستان و ایران، اتحادیه تعاونی ملی کشاورزی هند گزینه های دیگری چون چین و مصر را برای واردات پیاز مورد توجه قرار داده است.
در همین حال، بر اساس آمارهایی دولتی، قیمت عمده فروشی پیاز به دلیل افزایش عرضه در بخشی از نقاط هند حدود 2 روپیه کاهش یافته و به 44 روپیه در هر کیلو رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  16