روزهای پرکار پر رای​ترین وزیر کشور تاریخ انقلاب

تدوین شاخص​هایی برای انتخاب نیروها و استانداران از جمله نخستین کارهایی است که عبدالرضا رحمانی فضلی در پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خبرآنلاین وزیر کشور که این نکته را در پاسخ به دغدغه نمایندگان مجلس در جلسه بررسی صلاحیتش در مجلس گفت، همچنان که در جلسات کمیسیون​ها و فراکسیون​های مجلس و حتی راهروها و صحن علنی در معرض سوال نمایندگان قرار می​گرفت؛ هم اکنون نیز در نقطه ثقل توجهات قرار دارد. اگرچه وزرایی چون زنگنه عزل و نصب​ها در وزارتخانه تحت امر خود را آغاز کرده​اند و ظریف نیز از ابقای مدیران شایسته در وزارت خارجه سخن گفته است، ولی رحمانی فضلی هنوز دست به کار نشده است.

برکناری برخی استانداران غیرهمسو در روزهای آغازین کار وزرای کشور هر دولت، امری مرسوم است که همواره با واکنش های بسیاری روبرو شده است. چه آنکه مصطفی پورمحمدی وزیر کشور نخستین دولت احمدی نژاد که او نیز وعده چینش مدیران لایق را در استانداری​ها داده بود به دلیل عزل و نصب​ها در استانداری​ها، نخستین وزیری بود که در راهروهای مجلس زمزمه استیضاحش مطرح شد. البته این زمزمه​ها معمولا با توضیحات وزرا فروکش کرده و می کند اما روزهای پربحثی را برای وزیر کشور جدید رقم خواهد زد.

رحمانی فضلی هم با علم به همین موضوع بود که از تریبون مجلس هر شایعه​ای در باره عزل و نصب​ها را رد کرد و افزود: تا کنون مصداق و موردی در حصوص مدیران وزارت کشور از جانب بنده مطرح نبوده است و با تعامل با شما این مشکلات را حل می کنیم. او حتی درباره اعمال نفوذ در نحوه انتخاب استانداران گفت: ما مسیر قانون را در عزل و نصب ها طی می کنیم و وزارت کشور با توجه به شاخص های مورد تایید رئیس جمهور افراد را به هیات دولت معرفی می کند. {اینجا}

از آنجا که وزیر اصولگرای دولت یازدهم پر رای ترین وزیر کشور تاریخ انقلاب است، انتظار می​رود که تصمیماتش در این زمینه با حمایت و موافقت پررنگ​تری در مجلس رو برو شود. چه آنکه او 100 رای بیش از وزرای نخستین دولت​های خاتمی و احمدی​نژاد دارد و حتی از عبدالله نوری که هم وزیر کشور هاشمی بودهو هم وزیر کشور خاتمی، آرای بیشتری را به خود اختصاص داده است. چنانچه او بتواند در تصمیمات استانی، نمایندگان را با خودش همراه کند، شاید بتواند نخستین وزیر کشوری باشد که با تمدید عمر دولت، در پستش ابقا شود.

جدول زیر نشان دهنده آرای موافق وزرای کشور در 11 دولت گذشته است:

جدول

گفتنی است تعداد نمایندگان مجلس تا دوره هفتم، 270 نفر بوده و پس از آن به 290 نفر افزایش یافته است.

نمودار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  48