پیش بینی کارشناسان بازار جهانی طلا در ماه های آینده

بر اساس پیش بینی کارشناسان بازار جهانی طلا در ماه های آینده روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد. از سوی دیگر بازار داخلی ارز در نتیجه شرایط سیاسی کشور تا چند ماه آینده در ثبات به سر خواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از فرارو به دنبال رشد تقاضا در بازارهای جهانی قیمت طلا به بالاترین حد خود در 2 ماه اخیر رسیده است. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا تقاضای طلا در بازار چین در سه ماه دوم امسال با رشد 53 درصدی و تقاضای طلای هند نیز در این مدت با رشد 71 درصدی روبرو شده است. کارشناسان اقتصادی معتقدند که به همین دلیل بهای این فلز تا پایان سال جاری با رشد مواجه خواهد شد.  
 قیمت جهانی طلا طی یک سال گذشته اگرچه یک کاهش 237 دلاری داشته است اما طی 30 روز گذشته 102 دلار افزایش را به خود دیده است. قیمت جهانی طلا که طی هفته گذشته با نوساناتی همراه بود، با افزایش قابل توجهی به کانال 1400 دلار نزدیک شد.
 از سوی دیگر اکثریت شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی «کیتکو» اعتقاد دارند که روند صعودی قیمت‌ها در هفته گذشته در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت. هفته گذشته بیش از نیمی از شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت‌ را داشتند. از زمان این رای‌گیری تا کنون، قیمت طلا در هفته گذشته با 55 دلار افزایش روبرو شد.
 همچنین آگاهان بازار ارز بر این عقیده هستند که مهم ترین چالش اقتصادی کابینه رئیس جمهور منتخب بحران ارزی است، بحرانی که به اعتقاد اغلب کارشناسان اقتصادی در صورت عدم پیشگیری دوباره بازخواهد گشت البته این بار به مراتب سخت تر و هولناک تر!
 با این حال پیش بینی می شود قیمت دلار تا سه چهار ماه آینده برمدار قیمتهای فعلی بچرخد. یکی از صرافان بازار ارز پیش بینی می کند که قیمت ارز تا اواسط شهریورماه سال جاری در حول و حوش 3200 تومان معامله شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  −    =  69