رئیس کل بانک مرکزی تا پایان هفته جاری معرفی می شود

وزیر اقتصاد خبر داد:

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه قرار است در یک برنامه 100 روزه، کسری بودجه سال جاری از طریق کارشناسان و نمایندگان مجلس بررسی شود. افزود: رئیس کل بانک مرکزی تا دو روز آینده معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی طیب‌نیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزرای امور اقتصادی و دارایی دولت دهم و یازدهم در جمع خبرنگاران افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی تا اوایل هفته آینده برنامه خود را اعلام می‌کند.

وی گفت: مسائلی مانند نرخ ارز، تورم و تولید در حوزه اختیارات یک وزارتخانه نیست و تیم اقتصادی دولت درباره آن تصمیم‌گیری کرده و اعلام می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش سهم مالیات را از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: همه اجزای سازمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه‌های عملیاتی خود را با این هدف تنظیم می‌کنند.

طیب‌نیا گفت: از آنجایی که بودجه سال جاری با عدم تحقق منابع به صورت جدی همراه است، قرار است در یک برنامه 100 روزه، کسری بودجه سال جاری از طریق کارشناسان و نمایندگان مجلس بررسی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مدیریت تراز مالی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه امسال جزء برنامه 100 روزه است، در خصوص ملاک انتخاب و انتصاب مدیران این وزارتخانه نیز اظهار داشت: شایستگی و توانایی شخصی، هماهنگی با برنامه‌های دولت تدبیر و امید و هماهنگی بین دستگاه‌های ستادی دولت از ملاک‌های عمده برای انتصاب مدیران است، اما تعجیلی در عزل و نصب ندارم.

طیب‌نیا تاکید کرد: اگر مدیری با برنامه‌های دولت همراهی داشته و از قابلیت‌های لازم برخوردار باشد، دست همکاری وی را با گرمی می‌فشاریم.

وی درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: هدفمندی یارانه‌ها قانون است و مرحله اول آن مطابق قانون ادامه می‌یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت تدبیر و امید، رقابتی کردن نظام بانکی را از برنامه‌های آینده اعلام کرد و گفت: در این راستا در حال تنظیم برنامه‌های مفصلی هستیم و مرجع سیاست‌های پولی و بانکی، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است.

طیب‌نیا درباره تعیین رییس کل بانک مرکزی نیز گفت: در هماهنگی با سایر ارکان ستاد اقتصادی دولت، تا یکی دو روز آینده مشخص می‌شود.

طیب‌نیا گفت: به طور قطع روزهای سختی در پیش داریم، اما با عزم ملی، تلاش و همدلی دستگا ه‌ها بر آن فائق می‌شویم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  32  =  41