افزایش ۱۴.۶ درصدی خسارت کلاهبرداری با کارت در سال ۲۰۱۲

نیلسون رپورت گزارش می دهد؛

خسارت کلاهبرداری با کارت در سال 2012، 14.6 درصد افزایش یافت/،صادر کنندگان کارت، بازرگانان و بدست آورندگان کارتهای اعتباری و نقدی و از پیش پرداخته برندهای عمومی و خصوصی در سراسر جهان خسارتی معادل 27/11 میلیارد دلار از کلاهبرداری کارت را در سال 2012 تجربه کردند./سال گذشته در آمریکا خسارتهای کلاهبرداری در بخش عمومی و خصوصی، کارتهای پرداخت نیازمند امضا و کارتهای پرداخت با رمز به 33/5 میلیارد دلار رسید./ 64 درصد این خسارت یا 41/3 میلیارد دلار آن به صادرکنندگان کارت مربوط بود و36 درصد باقیمانده (92/1 میلیارددلار) نیز به بازرگانان تعلق داشت./نبود کارتهای EMV و پایانه های مربوط به آن در آمریکا به افزایش میزان خسارات ناشی از کلاهبرداری دامن می زند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،صادر کنندگان کارت، بازرگانان و  بدست آورندگان کارتهای اعتباری و نقدی و از پیش پرداخته  برندهای عمومی و خصوصی  در سراسر جهان خسارتی معادل 27/11 میلیارد دلار  از کلاهبرداری کارت  را در سال 2012 تجربه کردند. طبق آمار نیلسون رپورت این رقم نسبت به سال قبل از آن، 14.6 درصد افزایش یافته است. 63 درصد  این خسارت 27/11 میلیاردی را صادرکنندگان کارت متحمل شدند و 37 درصد باقیمانده  مربوط به دست آورندگان و بازرگانان بود.

 میزان خالص خسارت معادل 22/5 ¢ به ازای هر 100 دلار در حجم کل بود که نسبت به آمار 2011 افزایش یافته است ( 07/5 ¢ به ازای هر 100 دلار). هرچند کلاهبرداری به عنوان درصدی از حجم کل در 2 سال گذشته افزایش یافته است، اما این امر پس از آن پدید آمد که  در 8 سال گذشته میزان این شاخص کاملا ثابت مانده بود و هنوز هم در تاریخچه صنعت بانکداری الکترونیک بی سابقه است.

 کلاهبرداری کارتهای مبتنی بررمز در شبکه نقدی جهانی به عنوان درصدی از کل  شامل 10/1 ¢به ازای  هر 100 دلار بوده است.   برندهای جهانی کارت شامل ویزا، مسترکارت، آمریکن اکسپرس، یونیون پی،  داینرز کلاب و جی سی بی متوسط خسارتهای کلاهبرداری را 13/6 ¢به ازای هر 100 دلار در حجم کل کلاهبرداریها تخمین زده اند.

به طور کلی خسارات صادرکنندگان کارت در  پزها ناشی از کارتهای تقلبی بود. اگر  صادرکنندگان کارت صلاحیت تایید پرداخت رابه  بازرگانان و خرده فروشان واگذار کنند، باید  خسارت را متحمل شوند.

 خسارات بازرگانان و صادرکنندگان کارت اغلب  در تراکنشهای CNP( تراکنشهایی که بدون کارت انجام می شود) یادر وب سایتها و مراکز تماس اتفاق می افتد یا با سفارشات ایمیلی.  زیرا صادر کنندگان  می توانند تراکنشهای کلاهبردارانه را ردیابی کرده و وجه را مسترد کنند.

سال گذشته در آمریکا  خسارتهای کلاهبرداری در بخش عمومی و خصوصی، کارتهای نیازمند امضا و کارتهای پرداخت با رمز به 33/5 میلیارد دلار رسید. 64 درصد این خسارت یا 41/3 میلیارد دلار آن به صادرکنندگان کارت مربوط بود و36 درصد باقیمانده (92/1 میلیارددلار) نیز به بازرگانان تعلق داشت.

3/47 درصد خسارات مربوط به کلاهبرداری از کارت در سراسر جهان به آمریکا مربوط است اما این کشور فقط 5/23 درصد حجم کل تولید را در صنعت برعهده دارد.  یکی از عوامل مهم دراین تضاد آن است که آمریکا  پایینترین درصد نقدینگی به عنوان حجم کل را در تمام مناطق جهان( به استثنای کانادا) را دارد. در عملیاتهای خودپرداز که ارائه پول نقد با  رمزهای  مخصوص انجام می شود  تا حد قابل توجهی از خسارات مربوط به کلاهبردرایهای کارت کاسته است.علاوه براین موراد، هنگامیکه  کسی عهده دار مسئولیت کلاهبرداری از خودپرداز نباشد، این روند گزارش نخواهد شد.

نبود کارتهای EMV و پایانه های مربوط به آن در آمریکا به افزایش میزان خسارات ناشی از کلاهبرداری دامن می زند.  آمریکا تنها منطقه ایست که  کلاهبرداری با کارتهای تقلبی همچنان رشد می کند.  سال گذشته خسارت صادرکنندگان کارت در آمریکا به دلیل کارتهای تقلبی دربازار،  5/26 درصد کل خسارتهای کلاهبرداری در سطح جهان بود. همچنین آمریکا دارای  خسارات بالایی مربوط به تراکنشهای بدون کارت است زیرا  بیشترین فروش آنلاین در سراسرجهان نیز به این کشور تعلق دارد. بازرگانان کوچکتر که در ابزارهای مقابله با کلاهبرداری سرمایه گذاری نمی کنند  در معرض خطر این کلاهبردایها قرار دارند.

 دیوید رابرتسون  ناشر نیلسون رپورت  دراینباره می گوید: به کاربردن EMV در پزها قدرتمندترین دفاع در برابر کارتهای تقلبی است.  انطباق با این فناوری نه تنها به صادرکنندگان کارت در آمریکا کمک می کند بلکه  به صادر کنندگان کارت  در دیگر نقاط جهان کمک می کند . این صادر کنندگان خارجی  باید نوار مغناطیسی را در کارتهایشان قراردهند تا کارتها در پایانه های پز آمریکایی نیز قابلیت عملکرد داشته باشد . کلاهبرداران  مبالغ کلانی برای اطلاعاتی می پردازند که از نوار مغناطیسی کارت EMVدزدیده شده است تا بتوانند کارتهای تقلبی ساخته و درآمریکا از آنها استفاده کنند.

 همچنین   استانداردهای امنیتی  صنعت داده های کارت پرداخت به صادرکنندگان بازرگانان و به دست آورندگان کمک می کند تا با کلاهبرداری مبارزه کنند. به طور مداوم  ابزارهای مبتنی بر شبکه های حساس در شبکه های پرداخت را ارتقا دهند و همچنین هشدارهایی به صورت پیامک  برای صاحب کارت بفرستند تا  تراکنشها را تایید کنند.

در سال 2012 میلادی کارتهای پرداخت اعتباری، نقدی و از پیش پرداخته  برندهای عمومی و خصوصی   604/21 هزار میلیارد دلار عایدی داشتند ( همراه با خرید کالاها و خدمات و دریافت پول نقد). این آمار نسبت به 2011 میلادی 4/11 درصد رشد داشت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  2  =