نخستین محموله نفت صادراتی ایران به مانگالور هند تحویل شد

رئیس شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی مانگالور هند از تحویل نخستین محموله نفت صادراتی ایران به این شرکت پس از وقفه ای 4 ماهه خبر داد و گفت سه محموله دیگر نفت خام با حجم مشابه محموله قبلی به ایران سفارش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بلومبرگ، در حالی که دولت هند برای ایجاد یک صندوق بیمه ای 20 میلیارد روپیه ای (314 میلیون دلاری) برای پوشش بیمه ای محموله های نفتی ایران آماده شده است، شرکت مانگالور هند اولین محموله نفت خام خود را بعد از وقفه ای 4 ماهه از ایران خریداری کرد.
به گفته پی پی اوپجایا، رئیس شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی مانگالور، این شرکت در 17 آگوست حدود 85 هزار تن نفت ایران را دریافت کرده است. وی بدون اشاره به زمان بندی دریافت محموله ها، اعلام کرد که شرکت مانگالور سه محموله دیگر نفت خام با حجم مشابه محموله قبلی به ایران سفارش داده است.
اوپجایا افزود: «این اولین محموله ای است که ما در سال مالی جاری از ایران وارد می کنیم و باید ببینیم که چند محموله دیگر می توانیم در ادامه سال از ایران وارد کنیم… همان نفتکش پس از تخلیه به ایران بازگشته است و محموله های بیشتر نفت ایران به هند حمل خواهد کرد.»
این خریدها پس از آن انجام گرفت که وزیر دارایی هند روز 12 آگوست اعلام کرد که هند قصد دارد واردات نفت خام خود از ایران را بدون نقض تحریم های سازمان ملل افزایش دهد. آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال توقف مبادلات تجاری کشورهای مختلف جهان با ایران هستند.
به گفته راجیو تاکرو، وزیر خدمات مالی هند، دهلی نو  قصد دارد با ایجاد یک صندوق بیمه ای، پوشش بیمه ای مورد نیاز محموله های نفتی ایران را تامین کند. وی اعلام کرد، این صندوق توسط شرکت بیمه عمومی هند مدیریت خواهد شد و موجودی اولیه آن به مبلغ 5 میلیارد روپیه به زودی اختصاص خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  64