محجوب: قانون بیمه بیکاری، اشتغال کشور را ساماندهی می‌کند

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بیمه بیکاری دارای مزایایی است که می تواند به ساماندهی اشتغال کشور کمک موثری بکند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، علیرضا محجوب در همایش دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور در تبریز با اشاره به قانون بیمه بیکاری گفت: متاسفانه این قانون به دلیل غیرمنطقی متوقف و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است ما در مجلس شورای اسلامی حاضر بودیم برای تصویب این قانون تمام خواسته های مدنظر را برآورده کردیم ولی این امر محقق نشد.

 

محجوب ادامه داد: به زودی از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهیم خواست تا با توجه به اهمیت و نقش این قانون که می تواند تکیه گاهی برای میلیون‌ها خانواده ایرانی باشد تصویب آن را در اولویت قرار دهد.

 

وی بار دیگر خواستار اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها در کشور شد و گفت: این قانون باید در جهت کمک به کار و کارآفرینی باشد.

 

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به موضوع تعادل بازار اشتغال در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: همانگونه که قبلا پیش‌بینی کرده بودیم هم اکنون بازار کار با فقدان نیروی کارساده و نیمه ماهر روبرو است، به طوری که برآوردها نشان می دهد در شهر تهران در سال های آینده به 500 هزار نفر کارگر ساده نیاز خواهیم داشت که باید از شهرستانها تأمین شود و این خود ورود حداقل دو میلیون نفر جدید به شهر تهران خواهد بود که اجرای قانون بیمه بیکاری و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −  61  =