هکر پایگاه توسعه‌دهندگان اپل تبرئه شد

بالیک از اتهام به هک کردن پایگاه توسعه‌دهندگان اپل تبرئه شد و حملات سایبری به این پایگاه به گروه دیگری نسبت داده شد که از طریق کدهای راه دور به سرورهای این پایگاه متصل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، حمله سایبری در هیجدهم جولای به پایگاه توسعه‌دهندگان اپل موجب شد که توسعه‌دهنده‌ای که در پی کشف حفره امنیتی بود در تله هکرها گیر افتد.

تنها با گذشت یک روز از این اتفاق، فردی به نام ابراهیم بالیک مسئولیت حمله سایبری را بر عهده گرفت که البته به گفته خودش این کار را پیش از ورود مسئولین امنیتی به این موضوع انجام داده بود و به قول خودش اعتراف کرده بود تا بعدا دچار گرفتاری نشود.

اما از قضا حمله‌ای دیگر در کار بوده و هم‌زمان با شروع کار بالیک برای کشف حفره‌های این پایگاه اتفاق افتاده است و این باعث ایجاد شبهه در این توسعه‌دهنده شده که گویا توانسته این پایگاه را هک کند و به حساب‌های مشترکان ال دسترسی پیدا کند.

بالیک که در حوزه امنیتی فناوری مشغول به کار است، بررسی امنیتی این پایگاه را از آن جهت انجام داده تا بتواند به جوائز اپل دست پیدا کند و همچون روال گذشته که 13 مورد از نقص‌های امنیتی را به این شرکت گزارش کرده بود، بتواند از جوائز دیگر نیز بهره‌مند شود.

در حالیکه منشأ اصلی حملات مشخص شده، اپل تنها به اجرا شدن دستورهایی از راه دور اشاره کرده و جزییاتی از اهداف و هکرهای اصلی را بر ملا نکرده است؛ اما به ظاهر در راستای تشکر از توسعه‌دهندگانی که مجبور به صبر برای راه‌اندازی مجدد پایگاه شدند، عضویت‌های باز و رایگانی را در نظر گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  2