شاخص ۴۸۳ واحد منفی شد/بورس در انتظار تحقق وعده‌های اقتصادی مسئولان

شاخص بورس تهران که در پایان معاملات امروز 483 واحد افت کرد از نظر کارشناسان تا دو الی سه هفته آینده رشد چندانی نخواهد داشت و باید دید در واقعیت برنامه‌های دولت به چه نحوی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، شاخص بورس تهران  با افت 483 واحدی و قرار گرفتن در رقم 60 هزار و 680 به معاملات امروز پایان داد و از رکورد ورود به کانال 61 هزار واحد که در روز گذشته به ثبت رساند عقب نشینی کرد. بر این اساس در حال حاضر ارزش بازار نیز به دلیل افت برخی قیمت‌ها به 298 هزار میلیارد تومان کاهش یافت در حالی که روز گذشته ارزش بازار در اوج خود به 301 هزار میلیارد تومان رسیده بود.البته  یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار در رشد شاخص بازگشایی نماد پالایش نفت بندر عباس بود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر بورس تهران با توجه به نبود اخبار جدید در بازار دلیلی برای رشد ندارد. حمید میر معینی، کارشناس بازار سرمایه نیز در مورد وضعیت فعلی شاخص و آینده آن در روز‌های آتی اظهار داشت: با توجه به رشدی که شاخص در روز و هفته گذشته داشت، معتقدم تا دو الی سه هفته آینده و به نوعی شاید تا اواخر شهریور ماه شاخص رشد قابل توجهی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه عدم رشد شاخص به معنی افت شدید آن نیست، گفت: اتفاقاتی چون ترکیب کابینه، راهبرد های اقتصادی و برخی برنامه‌های اصلی در دولت جدید مشخص شد و اثر آن نیز بر روی بازار اعمال شده است و اگر بورس تا اینجا رشد کرده نیز به دلیل همین مسائل است، بنابراین در حال حاضر بازار منتظر این است که در واقعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد.

این کارشناس  بازار سرمایه با اشاره به اینکه از اوایل مهر ماه گزارش 6 ماهه شرکت‌ها از جمله پتروشیمی ها ارائه خواهد شد و بازار نسبت به این گزارش‌ها واکنش نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: برخی از اخبار و تحولات نسبت به افزایش نرخ تسهیلات بانکی ممکن است باعث خروج اندکی از سرمایه‌ها از سیستم بانکی شود و بر همین اساس برخی از سهامداران منتظر تصمیم دولت در مورد سود سپرده‌ها است که البته مقطعی خواهد بود ولی این مسئله یکی از مواردی است که شاید بازار در دو سه هفته آینده رشد چندانی را تجربه نخواهد کرد.

میرمعینی در پایان تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت به تولید و حمایت از آن و عرضه‌های در پیش برای بورس تهران، بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه‌گذاری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  4  =