نیویورک‌ تایمز هک شد

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با علام اینکه وب‌سایت این روزنامه هدف حملات سایبری مخرب خارجی قرار گرفته، برای دومین‌بار طی یک ماه از دسترس کاربران خارج شد.

براساس گزارش BBC، این روزنامه در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد مسئولان این روزنامه درحال ترمیم آسیب‌های وارد شده در اثر این حمله که ساعت 7 عصر روز گذشته رخ داده هستند. تحلیلگران ادعا می‌کنند شواهد نشان می‌دهد یکی از گروه‌های حامی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، عامل این حمله بوده‌اند. وب‌سایت این روزنامه در تاریخ 14 آگوست نیز با مشکل فنی دیگری مواجه شده و از دسترس خارج شده‌بود.

وب‌سایت نیویورک‌تایمز سه ساعت پس از حمله کمابیش دوباره در دسترس قرار گرفت اما برخی از کاربران هنوز برای ورود به این سایت با مشکلاتی مواجه بودند. طی حمله سایبری نیویورک تایمز مجبور شد تا اخبار خود را برروی صفحه فیس‌بوک منتشر سازد.

مارک فرانز، مدیر اطلاعات شرکت نیویورک‌تایمز مدعی شد این حمله توسط ارتش الکترونیکی سوریه که از حامیان بشار اسد است  صورت گرفته و یا اینکه گروهی به شدت در تلاشند خود را به جای ارتش الکترونیک سوریه جا بزنند.

این گروه روز سه‌شنبه همچنین مسئولیت هک‌کردن اطلاعات تماس مدیریت وبسایت توییتر را هم به عهده گرفت.

اخیرا وبسایت‌های روزنامه واشنگتن‌پست، تلویزیون سی‌ان‌ان و مجله تایم هم هدف حمله‌های منتسب به حامیان "ارتش الکترونیک سوریه" قرار گرفته‌اند. وی به کارمندانش توصیه کرد تا زمانی که این مشکل برطرف شود در حین ارسال ایمیل و برقراری ارتباطات دیجیتال احتیاط را رعایت کنند.

تحلیل‌گران می‌گویند دامنه NYTimes.com به دامنه SyrianElectronicArmy.com تغییر یافته و آدرس IP آن نیز به روسیه باز‌می‌گردد پس این حمله قطعا یک حمله مخرب بوده است. این گروه از هکرها در حرکتی دیگر حمله مسئولیت به اطلاعات تماس مسئولان توئیتر را نیز به عهده گرفتند.

وب‌سایت‌های واشنگتن‌پست، CNN، و مجله تایمز نیز به تازگی هدف حملات گروه‌هایی مشابه قرار گرفته بودند. پس از این حمله، وال‌استریت‌ژورنال، روزنامه رقیب نیویورک‌تایمز محدودیت دسترسی به وب‌سایتش را برداشته و همه کاربران می‌توانستند بدون پرداخت پول، به این سایت دسترسی پیدا کنند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در ماه ژانویه گذشته نیز اعلام کرد پس از انتشار گزارشی درباره ثروت خانواده ون جیابائو، نخست‌وزیر پیشین چین، هکر‌ها به این وب‌سایت حمله کرده کرده و رمز عبور 53 نفر از کارمندانش این روزنامه را به سرقت بردند. به گفته مایکل فی مدیر فناوری شرکت امنیت سایبری مک‌کافی، تا زمانی که سازمان‌های رسانه‌ای نقش تعیین‌کننده‌ای در گزارش اخبار و تاثیر بر بحث‌ها دارند، حمله‌های سایبری نیز ادامه خواهند داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  41