زنان دیپلمات و مرضیه‌های سیاستمدار +عکس

مرضیه وحید دستجردی اولین زن وزیر بعد از انقلاب اسلامی بود و دولت احمدی نژاد اولین دولتی بود که در آن دولت، زنان وزارت گرفتند. مرضیه افخم نبز قرار است در سمت سخنگوی دستگاه دیپلماسی، اولین سفیر زن در این دولت منصوب شود.

به گزارش مجله مهر، اگر در دولت دهم محمود احمدی نژاد، انتصاب اولین زن وزیر بعد از انقلاب را به نام دولت خود ثبت کرد، حالا حسن روحانی انتصاب اولین سفیر زن بعد از انقلاب را به نام دولت خود می خواهد ثبت کند و البته اولین سخنگوی زن دستگاه دیپلماسی را هم. این میان حالا اگر احمدی نژاد به اشاراتی که از قم می رسید توجه نکرد تا رابطه روحانیت و دولت در دولت دهم به تیرگی رود، برای حسن روحانی  که از متن روحانیت است توجه به حساسیت های روحانیت اهمیتی بسزا دارد. چنین هم بود که او زیر بار انتصاب وزیر زن در دولتش نرفت اما تصمیم به انتصاب سفیرزن گرفت.

خانم سفیر
بعد از انتشار خبر انتصاب سفیر زن نام گزینه های مختلفی در رسانه ها مطرح شد. منصوره شریفی صدر ، مدیرکل امور بانوان وزارت امور خارجه یکی از این گزینه ها بود. شریفی صدر پیشتر به عنوان نخستین زن در مسئولیت کاردار در سفارت ایران در ژاپن منصوب شده است.

data-src=http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/6/6/285197_176.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  54