چند روز دیگر دلار گران و طلا ارزان می شود

کارشناسان اقتصادی بر این باورند کاهش محرک پولی آمریکا در ماه سپتامبر ارزش دلار را تقویت و رشد اخیر قیمت جهانی طلا را متوقف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا/ شارپس پیکسلی، امروز خبر احتمال حمله غرب به سوریه امروز قوت گرفت ، میزان تقاضای خرید فیزیکی طلا افزایش یافت و بهای این فلز در بازارهای جهانی با رشد روبرو شد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر قیمت طلا در بازارهای جهانی رو به افزایش است اما نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش محرک پولی آمریکا در ماه سپتامبر همچنان به قوت خود باقی است.
بر این اساس، کشورهای هند، اندونزی و تایلند از از عدم اجرای سیاست انبساطی پولی نظیر چاپ و انتشار پول بیشتر رنج می برند. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی همواره نسبت به اقدامات کشورهای پیشرفته در خصوص چاپ و کاهش ارزش پول هشدار می دهند.
طی چند روز اخیر تنش در سوریه موجب کاهش شاخص های سهام در بازارهای جهانی شده و نا اطمینانی های سیاسی و اقتصادی از اوضاع جهان نوسان قیمت اونس طلا را به دنبال خواهد داشت.
از آنجایی که وارد ماه جدیدی از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا شده ایم و این آمارها می تواند جهت حرکت نرخ ارز، سهام و کالاهای اقتصادی را تغییر دهد، سرمایه گذاران بازار در معاملات خود محتاطانه عمل خواهند کرد.
خبر وقوع جنگ در سوریه سرمایه گذاران را از بازار سهام به بازار طلا سوق داده است. در همین حال کشورهای نوظهور شاهد تضعیف شدید ارزش پول خود می باشند و افراد در این کشورها برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید طلا می کنند.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند کاهش محرک پولی آمریکا در ماه سپتامبر ارزش دلار را تقویت و رشد اخیر قیمت جهانی طلا را متوقف خواهد کرد. /الف
سطح حمایتی قیمت جهانی طلا در روزهای آتی به ترتیب: 1386-1351-1273 دلار
سطح مقاومتی قیمت جهانی طلا در روزهای آتی به ترتیب: 1424-1442-1460 دلار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −  45  =