محمود بهمنی به طیب نیا: فقط یک هفته رئیس بودم

امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد تا پس از یک دوره کوتاه از بحث و جدل پیرامون ریاست کلی بانک مرکزی، در نهایت ولی الله سیف به عنوان سکان دار بانک مرکزی عنان مهمترین نهاد اقتصادی کشور را در دست بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا وی در این مراسم اشاره به اولویت های بانک مرکزی کرده است و گفته: بانک مرکزی در این شرایط باید نسبت به کنترل تورم و جلوگیری از افزایش بی رویه بهای کالاهای مصرفی اقدام و به عنوان اولویت اصلی توجه کند.

سیف همچنین در این مراسم اظهار کرده است که: چاره اندیشی برای بدهی‌های مسکن مهر به شبکه بانکی و ممانعت از منفی شدن نرخ سود سپرده‌های بانکی جزء برنامه‌های اصلی بانک مرکزی خواهد بود.

اما شاید مهمترین حرف و سخن این مراسم سخنان وزیر اقتصاد بود که بیانگر نکته ای اساسی از حال و روز بانک مرکزی کشور طی سالهای گذشته بوده است.

علی طیب نیا که در این مراسم حضور داشت به بیان خاطره ای پرداخت از محمود بهمنی که یادآور سالهای پیشین بانک مرکزی بود. وی گفت: آقای بهمنی یک نکته ای به من گفتند اما نمی دانم ایشان راضی هستند این مطلب را بگویم یا خیر؛ آقای بهمنی گفتند "من در این 6 سال تنها یک هفته رئیس کل بانک مرکزی بودم و آنهم پس از ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی بود

بیان این خاطره از یک سو هشداری بزرگ به ولی الله سیف در پست جدیدش نیزهست. وی امروز از برنامه های زیادی سخن گفته است که هر کدام از آنها نیازمند تلاشو جهد فراوانی است.عملیاتی کردن کنترل تورم و سر و سامان دادن به اقتصاد با تنظیم سیاستهای پولی مناسب، تنها و تنها لازمه اش استقلال حداقل عملیاتی بانک مرکزی است و اگر قرار بر آن باشد که این بانک همانند گذشته از این مهم محروم باشد،شاید سیف نیز مانند محمود بهمنی سالهای بعد یک چنین خاطره ای را تعریف کند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  10  =