اظهارات جان کری نرخ طلا را کاهش داد

اظهارات شب گذشته وزیر خارجه آمریکا در خصوص اوضاع سوریه موجب کاهش مجدد قیمت جهانی طلا شده است. اظهارات وزیر خارجه آمریکا قیمت طلا را کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،، به نقل از رویترز؛ افزایش ارزش دلار به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر و کاهش نگرانی ها نسبت به حمله احتمالی آمریکا به سوریه موجب شد تا قیمت جهانی طلا در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه به کمتر از 1400 دلار در هر اونس کاهش یابد.
بر اساس این گزارش اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا در خصوص سوریه موجب شد تا قیمت طلا به کمتر از 1397 دلار در هر اونس کاهش یابد. قیمت طلا در ماه اوت با رشد 5.6 درصدی روبرو شده است. این برای دومین ماه متوالی است که قیمت طلا با افزایش روبرو شده است.
وزیر خارجه آمریکا بر این نکته تاکید کرده است که حمله نظامی به سوریه مانند اشغال عراق و افغانستان نخواهد بود. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش ارزش دلار در برابر یورو و کاهش نگرانی های بین المللی نسبت به حمله نظامی غرب به سوریه موجب کاهش قیمت طلا شده است.
قیمت طلا چهارشنبه گذشته به بیش از 1433 دلار رسید که این رقم در 3 ماه اخیر بی سابقه بوده است. قیمت هر اونس نقره نیز روز گذشته با 1.64 درصد کاهش به 23.44 دلار رسیده است./طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  45