مقاومت دلار و سکه در برابر کاهش قیمت

پس از بروز بحران سیاسی در منطقه و افزایش قیمت طلا و نفت در بازارهای جهانی، سکه و دلار هم در بازار داخلی ایران افزایش قیمت را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اما بعد از آنکه با فروکش کردن احتمال حمله به سوریه، بازارهای جهانی به حالت قبل بازگشتند. همچنان بهای دلار در بازارهای داخلی ایران به حالت سابق بازنشگته است. این موضوع سطح قیمت انواع سکه را هم بالا نگه داشته است.
به گفته صرافان بازار ارز و سکه این نوسان قیمت به دلیل بار روانی اعلام جنگ آمریکا به سوریه بوده است.
ناامنی در بازارهای ایران همگام با افزایش ناامنی در سوریه، خود را نشان داده است. بازارهای سرمایه، طلا و ارز مدتی بود که وارد مدار منطقی شده و از التهابات دو سال اخیر دورمانده بود. پس از انتخابات ریاست جمهوری و افزایش امید به بهبود اوضاع اقتصادی، بازار طلا و ارز با دوری از التهاب به سمت کاهش قیمت و بازار سرمایه در جهت افزایش بازدهی در حرکت بود که این نوار این بار نه به دلایل اقتصادی که به واسطه رخدادی سیاسی در سطح منطقه، قطع شد و در مسیری جدید قرار گرفت.
 این التهاب سیاسی موجب شد تا شاخص بورس هم بعد از مدت ها صعود، به یکباری در نزولی تاریخی با ریزش 1300 واحدی به کانال 58 هزار واحد بازگردد تا نشان دهد ناامنی در بازارها پیش از افزایش ناامنی سیاسی در منطقه، ایجاد شده است. از سوی دیگر علیرغم کاهش نرخ تورم ، طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی، چشم انداز بهبود کامل اوضاع اقتصاد جهانی موجب افت 4.8درصدی قیمت طلا شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3