ورود و خروج ۲۰۰ میلیارد دلار ارز در زمان تحریم

معاون ارزی بانک مرکزی با اعلام اینکه در زمان تحریم بیش از 200 میلیارد ارزی در کشور رفت و آمد داشته است گفت: حتی اثر روانی ناشی از تحریم بزرگتر از خود تحریم است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر  مینو کیانی راد در بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با بیان اینکه تحریم های نظام مالی و پولی حریان مالی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و بر روی بیمه ، نفت و جریان درآمد ارزی تاثیر می‌گذارد گفت: با تحریم ها جریان های مختلف تحت تاثیر قرار می گیرد.

معاون ارزی بانک مرکزی اظهار داشت: اقداماتی را برای خنثی کردن تاثیر تحریم ها انجام دادیم ولی کافی نیست تا کشور از صدمات نجات یابد در سالهای 90 و 91 بانک مرکزی تحریم شد و بعدها صدور نفت نیز محدود و دچار تحریم شد. در سال 92 زمزمه محدود کردن مناسبات در منطقه نیز وجود دارد.

کیانی راد ادامه داد: در بانک مرکزی تلاش کردیم تا مسیر بی اثر کردن تحریم ها را پیدا کنیم و در زمان تحریم بانک مرکزی بیش از 200 میلیارد دلار منابع ارزی از کشور رفت و آمد داشت.

وی با بیان اینکه هر تحریمی که صورت گرفت ما یک راه جدیدی را برای دور زدن تحریم ها پیدا کردیم . مهم این است که ویژگی های تحریم را بدانیم و نقاط قوت و ضعف را بشناسیم.

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه هر جا ثروتی نهفته است تحریم وجود دارد اظهار داشت: آنچه برای تحریم ها کم گذاشتیم پیگیری های حقوقی است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی ایجاد فضای کسب و کار سالم و امنیت صادرات و واردات را مستلزم ثبات سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: اثر روانی تحریم ها بزرگتر ازخود تحریم است.

کیانی راد اضافه کرد: در مقطعی حتی خشکبار ایران را نیز تحریم کردندو از این طریق می خواستند به منابع داخلی کشور فشار وارد کنند و تاثیر روانی تحریم ها را بالا ببرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ایران می گوید

    اگر بهمنی آنقدر دروغ نمی گفت و جمشید بسم لله را متهم نمی کرد شاید وضع به این بدی نمی شد/

    دولت مقصر مستفیم بی ارزش شدن بیت المال و راند خواری اطرافیان بوده/ و بایست مقصرین محاکمه و به زندان هدایت شونند

ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2