واکنش بهمنی به تورم ۴۰ درصدی مسکن مهر

رئیس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه نمی تواند هر روز بنشیند و پاسخ وزرای مختلف درباره اظهارات مختلف از جمله تورم 40 درصدی مسکن مهر را بدهد گفت: مدیرعاملی هیچ بانکی را در صورت پیشنهاد نخواهد پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  مهر، محمود بهمنی در حاشیه بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی در پاسخ به سوال مهر درباره اظهارات عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیر منابع تزریق شده به طرح مسکن مهر در افزایش حجم نقدینگی و تاثیر 40 درصدی این طرح در ایجاد تورم گفت: من اگر بخواهم بیایم هر روز جواب وزیر دارایی و یا وزیر مسکن را بدهم، امکانپذیر نیست.

رئیس کل سابق بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در این زمینه ترجیح می دهد اظهارنظری نداشته باشد تصریح کرد: از خودشان بپرسید تا پاسخ بدهند.

بهمنی درباره استقلال بانک مرکزی با بیان اینکه این موضوع در اختیار قانون است و رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه کاری نمی تواند انجام دهد خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی، کار دیگری نمی توان انجام داد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مشاور عالی ستاد اجرایی فرمان امام است، درباره احتمال پذیرش مدیرعامل بانک های دولتی از جمله ملی گفت: من به تازگی از این وضعیت خارج شده ام و مسئولیت هیچ بانکی را نمی پذیرم.

رئیس کل سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه در این خصوص پیشنهادی هم به وی صورت نگرفته است افزود: اگر پیشنهاد هم بشود، مدیریت هیچ بانکی را قبول نخواهد کرد.

به گزارش مهر، عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده است براساس گزارش محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی، بیش از 40 درصد افزایش پایه پولی کشور ناشی از طرح مسکن مهر است، یعنی حدود 40 درصد عامل تورم بیش از 40 درصدی فعلی، حجم نقدینگی و رشد پایه پولی کشور ناشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن مهر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  36