روایت ظریف از اشک‌های ایرانیان در بیشکک

وزیر امور خارجه کشورمان در پیام فیسبوکی خود برای کاربرانش به تشریح فعالیت‌هایش در بیشکک

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پرداخت.از  ایسنا در پیام محمد جواد ظریف که شب گذشته بر روی فیسبوکش قرار گرفته آمده است: "دوستان سلام از بیشکک، روز خوب و پرکاری در بیشکک پایتخت قرقیزستان داشتیم.

بلافاصله پس از ورود با وزیر امور خارجه چین ملاقات خوبی داشتم که همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی از جمله موضوع هسته‌یی و جلسه آتی 1+5 را بحث و در بسیاری موارد تفاهم کردیم. بعد هم در ملاقات بسیار خوب، پرمحتوا و طولانی دو رییس‌جمهور شرکت کردم که امیدوارم آثار مثبت این دو ملاقات را در آینده شاهد باشیم.

دیگر ملاقات‌های رییس‌جمهور روحانی که همراه ایشان در آن حضور داشتم شامل دیدار با رییسان‌جمهور قزاقستان، قرقیزستان و افغانستان بود که بحث و تبادل نظرهای خوبی در آن‌ها صورت گرفت.

در پایان روز کاری، همراه رییس‌جمهور با حدود 150 نفر از ایرانیان مقیم قرقیزستان شام خوردیم. هیجان انگیزترین قسمت برنامه، اجرای سرودی بسیار زیبا و پراحساس توسط دانش آموزان مدرسه ایرانی بیشکک درباره ایران و افتخارات این سرزمین گرانقدر هم‌چون حافظ و سعدی و ابن سینا بود که واقعاً دکتر روحانی، من و سایر حاضران را به شدت تحت تأثیر قرار داد. هنگامی که سرود را می‌خواندند اشک در چشمانم جمع شده بود و چون سر میز اصلی و رو به جمعیت در کنار رییس‌جمهور نشسته بودم به هر شکل که بود خودم را کنترل کردم، اما دیدم که بسیاری در داخل جمعیت، از ایرانیان مقیم و همراهان رییس‌جمهور، اشک‌های خود را پاک می‌کردند.

فردا جلسه رسمی سازمان همکاری شانگهای تشکیل می‌شود و رییس‌جمهور در آن سخنرانی خواهند کرد.

در میان ملاقات‌های فردا، دیدار دکتر روحانی با پوتین از اهمیت بسیاری برخوردار است که آخرین قسمت سفر نیز خواهد بود.

قرار بود من هم با همکار قدیمی‌ام سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه (که هم‌زمان با من نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بود) دیدار داشته باشم. اما آقای لاوروف ناگزیر شده که برای پیگیری طرح روسیه جهت برچیدن سلاح‌های شیمیایی و جلوگیری از جنگ در سوریه، به جای شرکت در اجلاس بیشکک، برای ملاقات با همتای آمریکایی خود به ژنو برود.

شب بخیر."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  +    =  47