چه کسانی از اجلاس بیمه اتکایی آسیا – آفریقا جا ماندند

با تغییر رییس کل بیمه مرکزی و تعدادی از اعضای هیات عامل و معاونان، تعدادی از اعضای سابق ببمه مرکزی به اجلاس فیر که همان اجلاس اتکایی بیمه آسیایی آفریقایی است نمی‌روند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا در لیست اسامی که امسال در سایت فیر 2013 منتشر شده است نام سیدمحمد کریمی، رییس کل سابق بیمه مرکزی، محمد تائبی مدیر روابط عمومی، مینا صدیق نوحی، معاون امور اتکایی، رامین علاء مدیر کل دفتر همکاری های بیمه‌ای بین الملل،‌عباس عاصمی و حسین رحمتی قرار دارد اما با تغییر رییس کل بیمه مرکزی، تنها دو نفر – صدیق نوحی و علاء به این اجلاس می‌روند.

 

در لیست مذکور از سندیکای بیمه‌گران ایران غلامرضا تاج‌گردون، اویار حسین از بیمه پارسیان، سید محمد آسوده خلجانی و محمد میهن یار از بیمه اتکایی ایرانیان، مهدی فلاح و ابراهیم کاردگر به همراه حسن نیکویی از شرکت بیمه دانا و سید مصطفی کیایی به عنوان مدیرعامل بیمه اتکایی امین، علی فتحعلی مدیرعامل بیمه آرمان و ناصر سلوکی و پرویز خاوری خراسانی از همین شرکت بیمه ذکر شده است.

 

فیر مهم‌ترین مجمع بیمه‌ای آسیا و آفریقا است و بیمه مرکزی ایران عضو کمیته اجرایی است. این فدراسیون آفریقایی‌ آسیایی شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی (F.A.i.R) در سپتامبر سال 1964 به منظور افزایش همکاری شرکت‌های بیمه‌ای و اتکایی قاره آفریقا و آسیا از طریق تبادل اطلاعات افراد متخصص و توسعه ارتباطات تجاری تاسیس شد. اجلاس فیر به‌طور سالانه برگزار می‌شود و مهم‌ترین هدف برگزاری آن گسترش همکاری و روابط بیمه‌ای کشورهای عضو است.

 

در واقع کمیته اجرایی و بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی آسیایی، آفریقایی در این جلسات بر گسترش روابط داخل منطقه‌ای تاکید دارند تا از طریق صادرات بیمه میان کشورهای عضو، ریسک‌ها به درستی مدیریت شده و در خود منطقه تقسیم شود.کار کمیته اجرایی با ارائه گزارش عملکرد دبیر کل فیر آغاز و صورت‌های مالی سه نهاد وابسته به فدراسیون بررسی می‌شود.عزت عبدالباری، دبیرکل فیر مصری است و برای پانزدهمین بار در اجلاس فوق عملکرد یک سال گذشته فیر را به اطلاع اعضا می‌رساند.سندیکای نفت و انرژی، صندوق اتکایی هواپیما و صندوق بیمه اتکایی غیرزندگی 3 نهاد وابسته به فیر هستند که مقر آنها به ترتیب در بحرین، مراکش و ترکیه است.اجلاس کمیته اجرایی بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی همچنین دارای زیرکمیته‌های تخصصی بیمه‌های عمر، کشاورزی، مدیریت ریسک، تحولات ساختاری و آموزشی است و ریاست کمیته آموزش این فدراسیون با دکتر عبدالناصر همتی، رییس کل سابق بیمه مرکزی ایران است.زیرکمیته‌های تخصصی در اجلاس مذکور مسائل و مشکلات روز رشته‌های مختلف را بررسی کرده و راهکارها و تجارب به دست آمده را به سایر کشورهای عضو انتقال می‌دهند.

 

اجلاس امسال به میزبانی کشور چین از تاریخ 16 تا 19 سپتامبر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1