نظر ۲۵ تحلیلگر از بهای طلا در این هفته

به دنبال کاهش حمله آمریکا به سوریه و گمانه زنیها به کاهش زودهنگام محرک پولی آمریکا اکثر شرکت کندگان در نظرسنجی این هفته بلومبرگ به کاهش بهای جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از طلا در نظرسنجی این هفته از 25 تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ 15نفر به کاهش،7نفر به افزایش و 3نفر به ثبات بهای جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
بر اساس این گزارش ، در 21 آگوست با تشدید تنشها در سوریه قیمت جهانی طلا تا 5.4درصد افزایش یافت؛ این در حالیست که با مداخله روسیه در حل بحران سوریه قیمت جهانی طلا به پایین ترین حد 5 هفته اخیر رسید.
از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا اوایل سال2013میلادی از کاهش زودهنگام محرک پولی خبر داد و سرمایه گذاران اعتماد خود به بازار طلا را از دست دادند بهای جهانی طلا از آغاز سال جاری تاکنون برای اولین بار طی 13 سال اخیر بیشترین کاهش خود را به ثبت رسانده است.
کارشناسان اقتصادی موسسه گلدمن ساش اعلام کردند چنانچه بانک مرکزی آمریکا محرک پولی را کاهش دهد میزان فروش طلا افزایش می یابد . همچنین کارشناسان اقتصادی سوشیت جنرال نیز در این زمان سرمایه گذاران را به فروش طلا توصیه می کنند.
تحلیلگران موسسه سوشیت جنرال اعلام کردند دوران روند صعودی قیمت طلا به پایان رسیده و سرمایه گذاران باید قبل از کاهش قیمت طلا به زیر 1200دلار اقدام به فروش طلای خود نمایند.
به عقیده این تحلیلگران بهای اونس جهانی طلا طی سه ماه آینده به 1300دلار و تا پایان سال جاری میلادی به 1175دلار کاهش خواهد یافت.
کارشناسان اقتصادی موسسه گلدمن ساش اخیرا طی گزارشی پیش بینی کردند در صورت کاهش محرک پولی آمریکا بهای طلا به 1000دلار سقوط خواهد کرد.
موسسه ABN آرمو نیز اعلام کرد قیمت طلا تا پایان سال 2013میلادی به 1100دلار نزول می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10