یک هیات از شرکت اسکانیا برای پاسخگوئی به ایران سفر می کند

سازنده اتوبوس های اسکانیا در ایران با تاکید بر پاسخگو بودن این شرکت نسبت به کیفیت و داشتن استانداردهای لازم اتوبوس های تولیدی گفت: یک هیات از شرکت اسکانیای سوئد به ایران سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عبدالله اکبری راد مدیرعامل شرکت عقاب افشان سازنده اتوبوس های اسکانیا در ایران عصر یکشنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: این هیات هفته آینده با هدف پاسخگویی و بررسی علت حادثه اخیر اتوبان قم به تهران سفر می کند.
وی با ابراز تاسف از حادثه اخیر اتوبان قم و تسلیت به خاطر فوت عده ای از هموطنان گفت: این شرکت بر اساس استانداردهای تعریف شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرسی ایمنی و موسسه استاندارد محصولات خود را تولید و عرضه می کند.
وی با تاکید بر رعایت الزامات قانونی و رعایت 52 نوع آیتم موسسه استاندارد تصریح کرد: این شرکت هفت نوع اتوبوس بین شهری تولید می کند که در تمام انواع آن استانداردهای لازم را رعایت و برای شماره گذاری تاییدیه معاونت فنی راهنمایی و رانندگی را دریافت و در اختیار دارد.
اکبری راد با بیان اینکه اتوبوسهای تولیدی تا این استانداردها و تاییدیه ها را نداشته باشند شماره گذاری نشده و اجازه تردد دریافت نمی کنند گفت: شرکت سازنده علاوه بر رعایت استانداردهای داخلی باید استانداردهای مورد نظر شرکت اسکانیا را نیز داشته باشند.
وی در خصوص نوع لاستیک مورد استفاده در این اتوبوس ها گفت: از بهترین برندهای لاستیک که ساخت المان است در این اتوبوس ها استفاده می شوند و از قدرت تردد بین 400 تا 500 هزار کیلومتر برخوردارند.
وی با بیان اینکه این اتوبوس ها علاوه بر استفاده در داخل به خارج از کشور نیز صادر می شوند اظهار داشت: اتوبوس های مذکور برای برخورداری از شرایط تردد در جاده های خارج به ویژه اروپایی باید استانداردهای مورد نیاز این کشورها را رعایت کنند تا مجوز تردد دریافت نمایند.
وی به تاثیر عوامل سه گانه نیروی انسانی، خودرو و جاده در بروز حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: بدنبال وقوع یک سانحه رانندگی باید برای تعیین دلایل تصادف به این سه عامل توجه و سپس ابراز نظر شود.
اکبری راد خاطرنشان کرد: اتوبوسی که در اتوبان قم دچار حادثه شد در اوایل سال 91 دچار حادثه واژگونی شده و از بیمه 750 میلیون ریال خسارت گرفته بود و متاسفانه در مراکز متفرقه خدمات دریافت کرده و از مراکز معاینه فنی شرکت عقاب افشان مجوز نداشت.
وی گفت: اتوبوس های تولیدی یک سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر دارند و تا 10 سال از خدمات پشتیبانی شرکت برخوردار می شوند و لاستیک ها نیز استاندارد خاص خود را دارند.
وی خاطرنشان ساخت: این اتوبوس قبل از حادثه پنج سامانه کنترل ایمنی آن هشدار داده بود و در یک شیب تند با سرعت بالا در حرکت بود و در انتهای مسیر به تهران قرار داشت که متاسفانه به این عوامل توجه نشده است.
سازنده اتوبوس های اسکانیا در خصوص آتش گرفتن اتوبوس نیز گفت: در جاده های کشور از 19 هزار اتوبوس در حال تردد پنج هزار و 700 دستگاه آن معادل 40 درصد را اتوبوس های اسکانیا تشکیل می دهد و از این تعداد اتوبوس تنها دو مورد از اتوبوس ها دچار حریق شده اند.
وی گفت: در وقوع حریق در اتوبوس نیز عوامل مختلفی دخالت دارند که باید مورد توجه کارشناسان قرار گیرد.
سازنده اتوبوس های اسکانیا در ایران با تاکید بر آمادگی این شرکت برای پاسخگویی خاطرنشان کرد: متاسفانه اظهار نظرهای عجولانه در مورد این حادثه 50 میلیون دلار قراردادهای صادرات اتوبوس این شرکت را با مشکل مواجه ساخت.
در این نشست خبری برخی از مسوولان شرکت عقاب افشان نیز در خصوص استانداردهای به کار گرفته شده در تولید این محصولات، ارتباط این شرکت با دانشگاهها برای تعریف استانداردها و انجام تست های لازم بدنه، سازه و …

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  81