قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر اخبار مربوط به تعیین جانشین بن برنانکه در بانک مرکزی آمریکا 10 دلار افزایش یافت و به 1317 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، به رغم تقویت احتمال کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو  آمریکا از ماه جاری امروز قیمت طلا افزایش یافت.
تحلیلگران معتقدند که فدرال رزرو  ابتدا خرید اوراق قرضه خود را که در حال حاضر حجم آن به 85 میلیارد دلار در ماه می رسد 10 تا 15 میلیارد دلار کاهش خواهد داد و پس از نشست روزهای 17 و 18 سپتامبر کاهش سیاست تسهیل کمی خود را اعلام خواهد نمود.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا که هفته گذشته شدیدترین کاهش قیمت را در طی بیش از دو ماه اخیر به ثبت رساند، امروز با 10 دلار افزایش مواجه شد و به 1317 دلار در هر اونس رسید.
خبرها در مورد کناره گیری لاورنس سامرز، وزیر سابق خزانه داری آمریکا از رقابت برای کسب سمت ریاست فدرال رزرو، قیمت طلا را امروز اندکی افزایش داد. اما بازارها انتظار ندارند که این اتفاق تاثیری بر کاهش سیاست محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا داشته باشد.
بارناباس گان، تحلیلگر بانک او سی بی سی سنگاپور در این باره گفت: «ظاهرا یلن کمتر از سامرز تهاجمی عمل می کند.» وی افزود: «به نظر می رسد که اگر یلن به ریاست فدرال رزرو برسد، مقاومت بیشتری ممکن است در مقابل کاهش سریعتر سیاست محرک اقتصادی شکل بگیرد.»
قیمت طلا پس از 12 سال رشد بی وقفه، از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی از کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، حدود 20 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام// 57

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4