اعلام علت رفع فیلتر موقت فیس بوک

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: عدم فیلتر فیس بوک در شب گذشته ظاهرا به دلیل اشکالات فنی بوده و کمیته فنی در حال بررسی این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل ازمهر، عبدالصمد خرم‌آبادی در پاسخ به این پرسش که شب گذشته گزارش هایی مبنی بر عدم فیلتر بودن شبکه فیس بوک ارائه شده، افزود: "بله دیشب ما دنبال قضیه بودیم ظاهرا اشکالات فنی در برخی از ISP بوجود آمده و ما دنبال علت آن هستیم."

وی افزود: "به هر حال اگر تخطی شده است که انشاالله این طور نباشد و قصور باشد. اما طبق ماده 21 قانون جرایم رایانه ای حتی قصور هم در اجرای دستورات باعث مسئولیت کیفری برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت می شود."

خرم آبادی اظهار داشت: "ما داریم بررسی می کنیم که به هر حال از طریق کدام یک از این شرکت ها این موضوع انجام شده است."

وی خاطرنشان کرد: "ما دیشب حدود 7 و 8 شرکت را بررسی کردیم مشکلی نبود، اما مردم گزارش می دادند و می گفتند مشکل وجود دارد و سایت ها هم به این مسئله پرداختند. ساعت 12 دیشب شرکت ارتباطات زیرساخت قرار شد علت را بررسی کند."

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: "یک گروه فنی هم گذاشتیم که این موضوع را بررسی می کند و اگر ببنیم قصوری در این زمینه بوده برخورد می کنیم و هنوز مطمئن نیستیم دقیقا مشکل از چه منابعی بوده است."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −    =  45